Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Swarzędz: Dworzec otwarty dla podróżnych

inforail
14.02.2013 12:22
0 Komentarzy

Całkowicie nowa poczekalnia z kasą i toaletami oraz Swarzędzkie Centrum Ratownictwa –oto nowe oblicze swarzędzkiego dworca, który po rocznym remoncie został otwarty dla podróżnych. Dzięki przeprowadzonej przez PKP S.A. modernizacji budynek zyskał nowe oblicze i nowe funkcje.
Strefa obsługi podróżnych, która dotąd znajdowała się w centralnej części budynku, została przeniesiona do wschodniej części dworca. Wejście do nowej poczekalni z kasą i toaletami usytuowane zostało od strony przejścia podziemnego na perony. Pozostała część dworca, w tym dawne pomieszczenia wykorzystywane do obsługi podróżnych wykorzystana zostanie przez Miasto Swarzędz. Powstaniu tu Swarzędzkie Centrum Ratownictwa. Swą siedzibę będzie miała tu Straż Miejska, Straż Pożarna oraz Pogotowie Ratunkowe.
Roboty budowlane, które rozpoczęły się w styczniu 2012 roku objęły swym zakresem
– renowację dachu i elewacji, w tym wymianę pokrycia dachowego, oczyszczenie i uzupełnienie ubytków elewacji
– przebudowę wnętrza budynku z przystosowaniem do pełnienia nowych funkcji (pomieszczenia dla biurowe i szatnie dla Swarzędzkiego Centrum Ratownictwa)
– wymianę instalacji wewnętrznych, w tym założenie monitoringu
– wymianę okien, drzwi, podłóg, tynków itd.
– likwidację barier architektonicznych i (m.in. podjazd z ulicy dla wózków inwalidzkich)
– zagospodarowanie terenu wokół dworca
Co udało się dzięki tym pracom osiągnąć? Estetyka poczekalni, przebudowa kas, nowe oświetlenie, przebudowa WC pozwoliły na poprawę jakości obsługi pasażerów. Instalacja monitoringu, przebudowa oświetlenia i nagłośnienia poprawiła bezpieczeństwo. WC z dostosowaniem dla osób niepełnosprawnych, system informacji wizualnej, podjazd z ulicy dla wózków zwiększyły dostępność do korzystania z usług kolejowych przez osoby niepełnosprawne. Wymiana – odtworzenie stolarki okiennej i drzwiowej, wymiana instalacji elektrycznej i C.O. zmniejszy koszty utrzymania dworca oraz zmniejszy negatywne oddziaływania na środowisko naturalne. Dodatkowo poprzez renowację i restaurację ścian i sufitu wewnątrz obiektu, renowację schodów, balustrad oraz innym elementów ornamentyki i sztukaterii dworca wyeksponowana została wartość zabytkowa obiektu.
Modernizacja prowadzona była przez Firmę Budowlaną Eugeniusz Dota z Poznania. Ze względu na zabytkowy charakter dworca inwestycja prowadzona była pod kierunkiem konserwatora zabytków. Zachowane zostały zabytkowe elementy, m.in. stolarka drewniana w dawnej poczekalni oraz drewniane balustrady na klatce schodowej. Koszt inwestycji wyniósł 2,3 mln złotych. Źródłem finansowania był budżet państwa oraz środki własne PKP S.A.

Komentarze