Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Studium wykonalności w projekcie BiT City

inforail
23.09.2010 20:50
0 Komentarzy

Postępują prace związane z Szybką Koleją Metropolitalną BiT City. Jeszcze w tym tygodniu zostanie podpisana umowa z wyłonionym w przetargu wykonawcą studium wykonalności ważnego podprojektu, obejmującego stworzenie zintegrowanego systemu transportu publicznego dla Bydgoszczy i Torunia oraz budowę wiaduktu kolejowego w Solcu Kujawskim. Studium, dokument niezbędny do przygotowania aplikacji o unijne wsparcie dla inwestycji –będziemy składać wniosek o dofinanansowanie do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – powstanie w cztery miesiące.
W efekcie postępowania przetargowego, zarząd województwa zdecydował się powierzyć obowiązek przygotowania dokumentacji warszawskiej spółce AECOM, będącej odnogą globalnego giganta konsultingowo-inżynierskiego, działającego w ponad 100 krajach na wszystkich kontynentach, którego dochód przekroczył w ubiegłym roku 6 miliardów dolarów. Firma posiada doświadczenie zarówno w przygotowywaniu analiz wykonalności, jak i w projektowaniu infrastruktury transportowej oraz w planowaniu i projektowaniu urbanistycznym.
Zadaniem AECOM będzie sporządzenie analizy wariantowej przedsięwzięcia, którego zasadniczą częścią jest stworzenie Kujawsko-Pomorskiego Związku Taryfowego, umożliwiający zaprowadzenie wspólnego, bydgosko-toruńskiego systemu sprzedaży biletów w publicznym transporcie obu miast, ujednolicenie cen biletów oraz zintegrowanie rozkładów jazdy. Dla tych celów zbudowany zostanie elektroniczny system pobierania opłat od pasażerów, oparty o karty elektroniczne. Nad konkretnymi rozwiązaniami technicznymi pracować będą wspólnie marszałkowscy urzędnicy oraz samorządy Bydgoszczy i Torunia.
Przygotowane przez AECOM studium wykonalności dotyczyć będzie także pozostałych elementów podprojektu II BiT City, za który odpowiada Urząd Marszałkowski, w tym zakupu taboru kolejowego i tramwajowego. Wartość kontraktu to blisko 240 tysięcy złotych.
Posuwają się także prace związane z budową bezkolizyjnego przejazdu drogowego pod linią kolejową Bydgoszcz-Toruń w Solcu Kujawskim. Obecnie dopinane są ostatnie uzgodnienia prawno-formalne, ekipy budowlane powinny wejść na plac budowy w listopadzie

Komentarze