Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Studium wykonalności modernizacji CMK

inforail
15.06.2009 17:16
0 Komentarzy
10 czerwca 2009 r. o godz. 12.00 w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Warszawie przy ul. Targowej 74 została podpisana umowa, której przedmiotem będzie wykonanie studium wykonalności – dokumentacji przedprojektowej dla „Modernizacji linii kolejowej E 65 Południe”odcinek Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa, zadania realizowanego w ramach projektu nr 2006/PL/16/C/PA/002 oraz projektu „Modernizacja linii E 65- CE 65 na odcinku Katowice – Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice”Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wykonawca zamówienia wyłonionym w drodze przetargu nieograniczonego będzie konsorcjum w składzie:
Halcrow Group Limited (Wielka Brytania) – pełnomocnik konsorcjum,
Scott Wilson Limited (Wielka Brytania) – partner nr 1,
Egis Poland Spółka z o.o. (Polska) – partner nr 2,
EGIS RAIL SA (Francja) – partner nr 3
Wartość prac objętych umową wynosi 48 199 000 złotych(netto), 58 802 780 złotych (brutto). Prace są objęte współfinansowaniem z Funduszu Spójności i budżetu państwa. Opracowania studium wykonalności umożliwia realizacje projektu POIiS 7.1-35 ,,Dostosowanie Centralnej Magistrali Kolejowej do prędkości 250 km/h na odcinku Grodzisk Mazowiecki Zawiercie”. Prace, podzielone na 12 etapów, zostaną ukończone w terminie 36 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Umowę podpisali: w imieniu wykonawcy dyrektor regionalny Halcrow Group Jarosław Karpiejuk, w imieniu PLK – członkowie Zarządu Alina Giedryś i Bogdan Szafrański.
Dla wyboru najlepszej opcji modernizacyjnej w ramach SW będą analizowane opcje prędkościowe:
– V = 200/220 km/h DC 3000 kV,
– V = 250 km/h AC 2 x 25 kV, 50 Hz,
– V = 300 km/h AC 2 x 25 kV, 50 Hz
Obszar objęty studium wykonalności. Fot. PKP PLK
Studium wykonalności ze względu na zasięg terytorialny obejmuje 5 zadań projektowych położonych na obszarze województw: mazowieckiego, łódzkiego, świętokrzyskiego, śląskiego i małopolskiego.
– zadanie 1 odcinek Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie,
V=200/220 km/h, V=250/270 km/h, V=300 km/h
– zadanie 2 odcinek Góra Włodowska/Zawiercie- Katowice,
V=200/220 km/h, V=250 km/h, V=300 km/h
– zadanie 3 odcinek Włoszczowa/Psary/Góra Włodowska – Kraków,
V=200/220 km/h, V=250 km/h, V=300 km/h –budowa nowego odcinka
– zadanie 4.1 odcinek Katowice – Zwardoń – granica państwa,
– zadanie 4.2 odcinek Katowice – Zebrzydowice – granica państwa.
V=160 km/h, V=200/220 km/h (przebudowa), V=300 km/h (budowa nowej linii)
W ramach zamówienia zostaną opracowane:
– inwentaryzacja i ocena stanu infrastruktury kolejowej,
– opcje przedsięwzięcia z trasowaniem linii i analizy techniczne poszczególnych opcji,
– analizy marketingowe przedsięwzięcia dla poszczególnych opcji modernizacji linii,
– analizy oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko wg opcji modernizacji, linii, tzw. opcja środowiskowa,
– analiza CBA opcji przedsięwzięcia modernizacji (budowy) linii i wybór najkorzystniejszej opcji,
– raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla wybranej opcji,
– dokumentację przedprojektową geodezyjną i koncepcyjno-przestrzenną dla przedsięwzięcia, badania geologiczne i geotechniczne,
– wnioski o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia,
– wnioski o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej,
– projekt wstępny linii E 65 – południe,
– wnioski do Komisji Europejskiej o dofinansowanie przedsięwzięcia z funduszy Unii Europejskiej,
– dokumentacja przetargowa.
Linie E 65 i C-E 65 należą do paneuropejskiego korytarza transportowego łączącego regiony nadbałtyckie z obszarami położonymi nad morzem Adriatyckim i na Bałkanach. Na terenie Polski linie kolejowe korytarza VI o długości 1 355 km stanowią połączenie Gdyni i Gdańska przez Warszawę z Katowicami i południową granicą kraju. Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do standardów unijnych i wymogów AGC i AGTC.

Komentarze