Struzik potwierdza dalsze zakupy taborowe Kolei Mazowieckich
inforail
31.12.2011 18:03
0 Komentarzy
Struzik potwierdza dalsze zakupy taborowe Kolei Mazowieckich
W trakcie pierwszego przejadu najnowszego nabytku Kolei Mazowieckich – SA135 -był czas na krótką rozmowę z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego Adamem Struzikiem. Oto co nam powiedział:
Karol Wach (InfoRail): Panie Marszałku, jak wrażenia z jazdy nowym szynobusem Kolei Mazowieckich?
Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego: Bardzo pozytywne. Nowe szynobusy są komfortowe, nowoczesne i przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Można powiedzieć, że to nowa jakość na mazowieckich torach?
To może trzeba kupić więcej takich pojazdów?
Takie mamy plany. Chcemy zakupić dla Kolei Mazowieckich 15 nowoczesnych szynobusów.
Czy takie pojazdy są potrzebne na Mazowszu? Zabierają mało pasażerów i są spalinowe. Większość linii w województwie jest zelektryfikowanych.
Od początku istnienia Spółki Koleje Mazowieckie chcemy dostrzegać wszystkich pasażerów, nie tylko tych dojeżdżających czy mieszkających w Warszawie. Widzimy także te linie, na których potoki pasażerskie są mniejsze. A tu wystarczą takie właśnie szynobusy. Mimo, że pasażerów jest tu mniej nie wolno zapominać, iż linie te mają również istotne znaczenie, chociażby dlatego, że dają możliwość szybkiego dojazdu do głównych linii kolejowych i przesiadki do innych pociągów. Dzięki zakupom nowych pojazdów racjonalizujemy koszty i możemy optymalnie wykorzystać możliwości naszych pociągów dostosowując ich rodzaj do potrzeb danego połączenia. Dlatego tam, gdzie pasażerów jest więcej kursują np. wagony piętrowe.
Jaki był rok 2011 dla Kole Mazowieckich?
Bardzo udany. Głównie dlatego, że wprowadziliśmy do ruchu nowe pojazdy, nie tylko dwa szynobusy, ale także Elfy i lokomotywy Bombardiera, dzięki którym można wykorzystywać możliwości piętrusów tworząc z nich składy „push&pull”.
Będą kolejne taborowe inwestycje?
Oczywiście. Oprócz wspomnianych szynobusów chcemy zakupić kolejne piętrowe wagony. Oprócz tego cały czas modernizujemy posiadane pociągi. Koleje Mazowieckie mają dziś jeden z najnowocześniejszych parków taborowych w Polsce.
Województwo Mazowieckie jest jednym ze współwłaścicieli Przewozów Regionalnych. Czy w aktualnie funkcjonującym kształcie są one potrzebne czy może warto pomyśleć o zmianie ich struktury i podziale na kompanie kolejowe bądź wyodrębnieniu kilkunastu wojewódzkich spółek kolejowych i całkowitym usunięciu z rynku tworu, jakim są Przewozy Regionalne w obecnej postaci?
Sytuacja spółki jest trudna. Biorąc pod uwagę to, że kilka większych województw planuje utworzenie własnych spółek takich jak nasze Koleje Mazowieckie, najlepszym rozwiązaniem byłoby podzielić spółkę Przewozy Regionalne na trzy duże, grupujące po kilka województw kompanie. Mogłyby one prowadzić działalność w poszczególnych makroregionach. Naszym zdaniem trzy takie spółki miałyby rację bytu. Zarządzanie nimi byłoby prostsze, a co ważne stworzyłyby one zaczątek konkurencji na rynku kolejowym. Rozwiązania wymagają również zaległe zobowiązania budżetu państwa wobec spółki Przewozy Regionalne. Na terenie województwa mazowieckiego regionalne przewozy kolejowe realizowane są przez przewoźnika samorządowego, jakim są Koleje Mazowieckie. Spółka Przewozy Regionalne nie świadczy na terenie Mazowsza usług zlecanych przez Samorząd Województwa Mazowieckiego. Współpraca z przewoźnikiem dotyczy wyłącznie uzgadniania rozkładu jazdy nielicznych pociągów InterRegio uruchamianych na zlecenie innych województw w relacjach do/z Warszawy.
Dziękuję za rozmowę.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
POLREGIO wysyła SA134-029 na naprawę
25.03.2025
Miliard złotych na tabor w województwie opolskim
Kontraktyza darmo
19.02.2025
Więcej z Działu Pasażer
W lutym więcej pasażerów na kolei
31.03.2025
Zmiany w systemie rezerwacji miejsc siedzących w pociągach ŁKA Sprinter
Pasażerza darmo
24.03.2025
Koleje Śląskie gotowe na sezon rowerowy
19.03.2025
Ruszają dwie pary pociągów Polregio z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych
Pasażerza darmo
08.03.2025
Bilet Zachodniopomorski. Znamy cennik
Pasażerza darmo
04.03.2025
Marcowa korekta rozkładu jazdy POLREGIO
Pasażerza darmo
28.02.2025
Na Słowacji też korekta rozkładu jazdy. Co się zmienia?
Pasażerza darmo
28.02.2025
Czy jest szansa na powrót ED250 do Jeleniej Góry? Mamy stanowisko MI
Pasażerza darmo
25.02.2025
Więcej składów na kujawsko-pomorskich torach
Pasażerza darmo
24.02.2025
Program lojalnościowy w PKP Intercity? Prace ruszyły od nowa
Pasażerza darmo
22.02.2025
Od soboty, 22 lutego, nowe połączenie kolejowe w Bieszczady
Pasażerza darmo
21.02.2025
Wybierz podróż „Koleją do Natury”
Pasażerza darmo
18.02.2025
Od marca wracają pociągi z Kielc do Sandomierza. Jak pojadą?
Pasażerza darmo
17.02.2025
Więcej z Działu Prawo
Wpadli podczas dewastacji pociągu. Grozi im do 5 lat pozbawienia wolności
Prawoza darmo
24.02.2025
PKP PLK kontynuują mediacje z wykonawcami
06.02.2025
19-letni maszynista? To możliwe!
Prawoza darmo
09.01.2025
Newag pozywa poseł Paulinę Matysiak!
09.12.2024
PKP PLK oszacowały straty po powodzi
25.09.2024
Będą zwolnienia w spółce PKP CARGOTABOR
07.08.2024
Więcej z Działu Przewoźnicy
Zmiana czasu na letni dotyczy 12 pociągów PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
28.03.2025
Pociągi i wagony na życzenie. Od PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
22.03.2025
5-milionowy pociąg Kolei Mazowieckich
12.03.2025
Więcej z Działu Producenci
Jest porozumienie w sprawie zakupu Talgo. Wcale nie przez PFR
Producenciza darmo
15.02.2025
Nowa lokomotywa hybrydowa dla PKP Intercity. Homologacja ruszy latem
Producenciza darmo
07.02.2025
9 nowych wagonów dla UZ po testach
10.12.2024
Rok 2024 w polskiej fabryce Stadlera
09.12.2024
Stadler Polska: Jesteśmy polską firmą
06.12.2024
Więcej spalinowych Flirtów w Texasie
26.11.2024
Więcej z Działu Infrastruktura
Nowy przystanek na kolejowej mapie Polski. Brodnica Południowa
Infrastrukturaza darmo
07.04.2025
Kolejowe radary na przejazdach
20.03.2025
PKP PLK kontrolują hałas
11.03.2025
Zabytkowy rozkład jazdy na przystanku Warszawa Włochy
Infrastrukturaza darmo
05.03.2025
Nowy przystanek kolejowy w województwie kujawsko-pomorskim
Infrastrukturaza darmo
04.03.2025
Ruszają roboty zabezpieczająco-naprawcze na gdyńskim węźle Karwiny
Infrastrukturaza darmo
28.02.2025
Komentarze