Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler zaprezentował Flirta dla Kolei Holenderskich [ZDJĘCIA]

inforail
20.09.2016 10:08
0 Komentarzy

Pierwszą z kilkuzaplanowanych w Berlinie prezentacji Stadlera była ta, poświęcona Flirtowi dlaKolei Holenderskich. Pojazd ten jest o tyle ciekawy, z naszego punktu widzenia,że został wyprodukowany w Polsce.

Przedstawiciele producenta przypomnieli, że Stadler podpisał z Holenderskimi Kolejami Państwowymi NederlandseSpoorwegen kontrakt na dostawę 58 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT.Wszystkie pojazdy sąv produkowane w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach.Wartość kontraktu to 280 mln Euro. Warto przypomnieć też fakt, że to największaeksportowa produkcja Stadlera w naszym kraju. Zakład w Siedlcach produkuje dlaNederlandse Spoorwegen 25 czteroczłonowych oraz 33 trójczłonowe elektrycznezespoły trakcyjne FLIRT, które będą obsługiwały linie szybkiej kolei miejskiejoraz połączenia regionalne w całej Holandii.Pierwszejednostki zostały przekazane przewoźnikowi w kwietniu tego roku, a więc rok popodpisaniu umowy.

Pojazdy dla Nederlandse Spoorwegen charakteryzująsię przyjaznymi, bardzo dobrze wyciszonymi i wygodnymi dla pasażerów wnętrzami.Przestronne przedziały wielofunkcyjne przystosowane do przewożenia rowerów iwózków, klimatyzacja, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoringwideo, gniazdka elektryczne przy każdym siedzeniu oraz dostęp do WiFi zapewniąwysoki komfort podróży. Dzięki lekkiej, aluminiowej konstrukcji pojazdy sąlżejsze, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji, energii i utrzymaniatechnicznego. Są także dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwościporuszania się, odpowiadają najwyższym standardom bezpieczeństwa, a wprzyszłości będzie można wyposażyć je w system ETCS.

Czteroczłonowe pojazdy mają 32 siedzenia w pierwszejklasie, 170 w drugiej i12 siedzeń składanych. W pociągach trójczłonowychpasażerowie mają do dyspozycji po 32 siedzenia w pierwszej klasie, 114 w drugiejoraz 12 siedzeń rozkładanych. Pociągi będą poruszały się z prędkościąmaksymalną 160 km/h.

Na berlińskich targach można zobaczyć Flirtadłuższego.

Co warte podkreślenia to właśnie Stadler jest nategorocznych targach tym producentem, który może pochwalić się największąekspozycją taborową.


Komentarze