Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler z umową na dostawę do 50 lokomotyw dwusystemowych dla Trenitalii

inforail
21.03.2023 09:45
0 Komentarzy

Stadler i Trenitalia podpisały umowę ramową na dostawę do 50 lokomotyw EUROLIGHT Dual z pierwszym zamówieniem na 13 sztuk.

Umowa obejmuje również pełną obsługę serwisową lokomotyw przez okres 10 lat z możliwością przedłużenia na kolejne 5 + 5 lat.

Przetarg z 2022 roku


Włoski narodowy operator kolejowy Trenitalia wskazał Stadlera zwycięzcą przetargu ogłoszonego w 2022 roku, obejmującego 4-letnią umowę ramową na dostawę i utrzymanie lokomotyw dwusystemowych (3kV DC + diesel). Nowe lokomotywy zostaną rozmieszczone na całej włoskiej sieci kolejowej. Osiągają maksymalną prędkość 160 km/h i bazują na 4-osiowej platformie lokomotywy EUROLIGHT.


Jako najnowszy członek rodziny EUROLIGHT firmy Stadler, nowe lokomotywy mają wspólną z resztą platformy kompaktową konstrukcję i lekką konstrukcję, a także najnowszej technologii wózki. Charakteryzują się wysokimi osiągami, niską masą oraz zmniejszonym naciskiem na oś, który nie przekroczy 20 ton/oś, dzięki czemu nadają się do jazdy zarówno po liniach głównych, jak i drugorzędnych.


Wyposażone są w systemy bezpieczeństwa ETCS B3R2/SCMT/SCC oraz łączą trakcję spalinową i elektryczną, dzięki czemu Trenitalia może korzystać z nich w całej włoskiej sieci RFI.
Innowacyjne cechy konstrukcyjne obejmują hamowanie z odzyskiem energii, wydajny system trakcji AC z jednym falownikiem na oś zapewniającym zwiększoną niezawodność, system HEP do zasilania pociągu energią, a także możliwość zainstalowania UIC lub sprzęgła automatycznego. Nowe lokomotywy EUROLIGHT Dual firmy Trenitalia zaoferują również maszynistom doskonały komfort, bezpieczeństwo i widoczność.


„Jesteśmy bardzo dumni z tego kontraktu z Trenitalia. Rodzina lokomotyw uniwersalnych EUROLIGHT ma wiele zastosowań i może jeździć na wszystkich typach linii. Innowacyjne i ekonomiczne rozwiązania zapewnią ochronę środowiska i sprostają wymaganiom Trenitalii jako niezawodne i wydajne” - powiedział Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia.

Komentarze