Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler: Duże zapotrzebowanie na napędy alternatywne

inforail
20.03.2023 10:45
0 Komentarzy

Prezentując podsumowanie 2022 roku Stadler podał, że był w stanie dalej rozszerzać swoją pozycję lidera na rynku w dziedzinie alternatywnych systemów napędowych.

Przełożyło się to na pozyskanie kolejnych zamówień.

Oferta Stadlera

Producent tym samym kontynuuje realizację umowy podpisanej z Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein, a obejmującą 55 pojazdów. DB Regio zamówiło pod koniec 2021 roku 44 pojazdy FLIRT Akku z napędem akumulatorowym, a w kolejnym roku następnych 14 pociągów akumulaturowych do obsługi połączeń w północno-wschodnich Niemczech.
Stadler zaprezentował aż siedem pojazdów z ekologicznymi rozwiązaniami napędowymi na InnoTrans, najważniejszych międzynarodowych targach kolejowych w Berlinie, które ponownie odbyły się we wrześniu 2022 roku po czteroletniej przerwie. Oprócz prezentacji napędzanego wodorem zespołu trakcyjnego FLIRT H2 dla amerykańskiego transportu pasażerskiego, Stadler zaprezentował zasilany baterjami pociąg FLIRT Akku, EURO9000 – najpotężniejszą lokomotywę hybrydową w Europie oraz tramwaj TINA nowej generacji.

Póki co w naszym kraju nie ma zamówień na takie jednostki. W toku mamy przetarg na dostawę hybryd spalinowo-elektrycznych dla województwa pomorskiego. Czy Stadler pokrzyżuje plany faworytowi do wygranej czyli Newagowi? Oferty poznamy najwcześniej 12 kwietnia 2023 roku.

„Nasz rozwój w 2022 roku pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze i jesteśmy w stanie generować doskonałe wyniki, nawet w obliczu poważnych wyzwań, takich jak rosyjski atak na Ukrainę, wysoka inflacja, zakłócenia walutowe i globalne niedobory podaży. Bardzo wysoka liczba zamówień po raz kolejny potwierdza duże zaufanie naszych klientów do naszych innowacyjnych produktów, niezawodności i jakości. W tych warunkach możemy – mimo ogromnych wyzwań, które wciąż stoją przed nami – z powodzeniem kontynuować obraną ścieżkę i zwiększać rentowność w perspektywie długoterminowej poprzez ciągły rozwój produktów, stałą optymalizację procesów, wzrost wydajności i kontrolę kosztów” – powiedział Markus Bernsteiner, prezes grupy Stadler.

Komentarze