Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler dostarczy dodatkowe piętrowe pociągi do Szwecji

inforail
06.09.2021 13:45
0 Komentarzy
Przedstawiciele AB Transitio, Tåg i Bergslagen i Stadler podpisali umowę na dostawę siedmiu dodatkowych piętrowych pociągów DOSTO na rynek szwedzki.

Stadler sprzedał już 53 pociągi tego typu w Szwecji, co oznacza, że ​​wkrótce będzie jeździć 60 takich składów.

Zaprojektowane z myślą o ograniczeniu emisji dwutlenku węgla i opracowane do eksploatacji w surowym, zimowym klimacie, pociągi charakteryzują się wysokim poziomem komfortu dla pasażerów i cieszą się popularnością wśród podróżnych. Pociągi są budowane w celu promowania dekarbonizacji, przystosowania się do surowych szwedzkich zim i zapewnienia wysokiego poziomu komfortu pasażerów. Zestawione są z czterech członów i mają być dostarczone zimą 2022/2023.

Komfort pasażera

Zaprojektowane z myślą o maksymalizacji komfortu pasażerów pociągi są przestronne, stylowe i nowoczesne. Wnętrza są lekkie i przewiewne, wejścia mają dużą przestrzeń, a klatki schodowe są szerokie, dzięki czemu podróżni mogą łatwo wsiadać i wysiadać. Jest więcej miejsca do przechowywania niż w większości pociągów. Przy każdym siedzeniu wbudowane są indywidualne lampki do czytania i dwa gniazdka elektryczne. Wagony są „kontrolowane pod ciśnieniem”, aby uniknąć dyskomfortu pasażerów podczas podróży przez tunele i są dźwiękoszczelne. Posiadają wysuwany stopień, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie osobom na wózkach inwalidzkich i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej, z bagażem lub wózkiem.

Ograniczenie emisji dwutlenku węgla

Aby zarządzać śladem węglowym pociągów, wagony wykonane są z profilu aluminiowego. Dzięki temu pociągi są stosunkowo lekkie, aby zminimalizować zużycie energii, a jednocześnie spełniają wszystkie wymogi bezpieczeństwa, w tym normy zderzeniowe. W celu promowania efektywności środowiskowej można połączyć ze sobą do czterech pociągów. Jednostki wyposażone są w „hamowanie rekuperacyjne”. Obejmuje to niezwykle mocny hamulec elektryczny, który zwraca dużą część energii do elektrycznego układu hamulcowego. Pociągi wyposażone są w transformatory chłodzone powietrzem, w przeciwieństwie do zasilanych olejem.

Zbudowany na surowe zimy

Pociągi te zostały zaprojektowane do jazdy w temperaturach do minus 40 stopni i przy 80 cm śniegu na torze. Mogą to zrobić dzięki połączeniom międzywagonowym z podwójnymi miechami, dużym pługom śnieżnym, wykonanym specjalnie dla tego pociągu, a także wydajnym systemom ogrzewania podłogowego i ściennego oraz specjalnie przystosowanej izolacji. Pociągi wyposażone są w wykładzinę z chłonnego materiału, który szybko schnie dzięki systemowi ogrzewania podłogowego. Ramy nośne pociągów zostały zaprojektowane tak, aby ograniczyć zamarzanie oraz gromadzenie się śniegu i lodu. Pantograf został opracowany z myślą o warunkach zimowych.

„Cieszymy się, że podpisaliśmy kontrakt na kolejne siedem piętrowych pociągów DOSTO dla Szwecji. Oferują wysoki poziom komfortu pasażerów, koncentrują się na zielonej technologii i są zaprojektowane z myślą o surowych zimach, są dostosowane do potrzeb tego kraju i cieszymy się, że ogólnie pasażerowie lubią ten produkt” – powiedział Ansgar Brockmeyer, szef sprzedaży Stadlera.

„Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą flotę o kolejne siedem pociągów DOSTO, aby wspierać Tåg i Bergslagen. Pociągi te okazały się solidne, niezawodne i bardzo cenione przez pasażerów” – dodał Magnus von Bahr, dyrektor generalny AB Transitio.

„Dla naszych podróżnych oznacza to wyższy komfort i lepsze wrażenia z podróży. Po wypróbowaniu pociągów mogę stwierdzić, że poruszają się płynnie i ładnie nawet na starszych torach, gdzie nasze inne pojazdy jeżdżą znacznie gorzej. To, że pociągi DOSTO są również budowane z myślą o szwedzkich warunkach i mogą bez problemu wytrzymać zarówno ujemne stopnie, jak i śnieg na torach, jest optymistyczne” – dodała Maja Rapp, dyrektor generalny Tåg i Bergslagen.

 „To, że Tåg i Bergslagen będą miały te same pojazdy, z których już korzysta Mälardalstrafik i z których jest zadowolony, to dobry układ. Ułatwia to podróżowanie zarówno naszym pasażerom, którzy wiedzą czego się spodziewać po podróży, jak i Tåg i Bergslagen i Mälardalstrafik, którzy mają większą możliwość koordynacji z podobnymi pojazdami” – powiedziała.

Od 2016 roku

Pierwsze zamówienie na piętrowe pociągi DOSTO dla Szwecji miało miejsce w 2016 roku i obejmowało 33 pojazdy. Po nim nastąpiły kolejne w 2018 i 2020 roku. Stadler sprzedał już 60 takich pociągów na tym rynku i ponad 420 pociągów DOSTO w 11 krajach, w tym w Szwajcarii, Austrii, Niemczech i Luksemburgu. W sumie Stadler sprzedał ponad 8500 sztuk w 41 krajach.

Od pierwszego zamówienia na te pociągi, które Stadler otrzymał pięć lat temu, firma i jej szwedzcy klienci współpracowali nad ich rozwojem, aby zapewnić maksymalną dostępność i niezawodność usług z korzyścią dla pasażerów.

Komentarze