Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sprzątanie dworca Łódź Fabryczna kosztuje prawie 2 mln zł rocznie

inforail
29.11.2021 07:45
0 Komentarzy
Dworzec Łódź Fabryczna to chyba jeden z najgorzej zarządzanych dworców w Polsce. Jest niezagospodarowany, handel czy gastronomia praktycznie tam nie funkcjonują. 44 tysiące metrów kwadratowych dworca za prawie 2 mld złotych stoi puste – napisała posłanka Hanna Gill-Piątek w zapytaniu do ministra infrastruktury.

I trudno się z tą opinią nie zgodzić. O pustkach na Fabrycznym pisaliśmy na łamach InfoRail.pl już wielokrotnie.

Pustki

Dalej posłanka wskazała, że utrzymanie gmachu przecież kosztuje. Ochrona, ogrzewanie czy choćby sprzątanie – to rodzi koszty dla Skarbu Państwa. Bardzo nowoczesna konstrukcja dachu budynku również wymaga odpowiedniego utrzymania w czystości. I zadała pytanie jak często myty jest dach dworca Łódź Fabryczna i jaka kwota rocznie jest na ten cel przeznaczana?

Prawie 2 mln zł na utrzymanie

W odpowiedzi wiceminister Andrzej Bittel stwierdził, iż z wyjaśnień przekazanych przez podmiot zarządzający dworcem kolejowym Łódź Fabryczna, tj. spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wynika, że usługa mycia dachu tego dworca jest realizowana w ramach czynności związanych z utrzymaniem czystości zleconych podmiotowi zewnętrznemu. Dach ww. dworca myty jest cztery razy w roku, natomiast w pozostałym zakresie obiekt sprzątany jest codziennie. Ze względu na fakt, że umowa dotyczy całej powierzchni dworca (blisko 50.000 m2 powierzchni wewnętrznej oraz 30.000 m2 zewnętrznej), bez rozbicia na poszczególne czynności utrzymaniowe, nie jest możliwe określenie kosztu pojedynczego czyszczenia powierzchni dachu. Wartość umowy zawartej na okres od 1 lipca 2021 r. do 30 czerwca 2022 r. wynosi 1.862.484,96 zł netto.

Do pustek na Fabrycznym PKP PLK nie zwykły się odnosić. Tak było także w tym przypadku.

Komentarze