Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Spalinowa ofensywa Polregio. Nowe pojazdy w ramach trzyletniej umowy dzierżawy

inforail
11.06.2025 10:30
0 Komentarzy

11 czerwca 2025 roku na platformie TED opublikowano ogłoszenie informacyjne o planowanym przetargu dotyczącym dzierżawy spalinowych jednostek trakcyjnych dla przewoźnika POLREGIO S.A..

W ramach postępowania przewidziano dostawy pojazdów kolejowych w systemie leasingowym.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są główne kryteria oceny ofert w przetargu na dzierżawę spalinowych jednostek trakcyjnych dla POLREGIO?
  2. Na jak długo planowana jest dzierżawa pojazdów i kto może wziąć udział w postępowaniu przetargowym?
  3. Dlaczego POLREGIO zdecydowało się na dzierżawę pojazdów zamiast ich zakupu?
Pociąg Polregio
Pociąg Polregio

Dzierżawa zamiast zakupu – nowa strategia POLREGIO

Ogłoszone zamówienie pochodzi od warszawskiej centrali POLREGIO – największego pasażerskiego przewoźnika regionalnego w Polsce, który tym razem postawił na dzierżawę dziewięciu pojazdów spalinowych na lata 2025–2028. Zgodnie z dokumentacją, wykonawcy będą zobowiązani do dostarczenia pojazdów w pełni sprawnych, gotowych do eksploatacji na sieci kolejowej POLREGIO, z pełną obsługą utrzymaniową.

Na podstawie ogłoszenia, pojazdy mają być dzierżawione przez okres 36 miesięcy, a procedura będzie skierowana również do małych i średnich przedsiębiorstw. Zgłoszenia będą oceniane na podstawie dokumentów zamówienia, a zamówienie nie zostało zastrzeżone wyłącznie dla wykonawców zatrudniających osoby w programach chronionych.

Na oferty zamawiający czeka do ogłoszenia pełnego postępowania, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

✅ cena – główne kryterium wyboru
✅ warunki eksploatacyjne i utrzymaniowe
✅ gotowość taboru do jazdy bez konieczności inwestycji po stronie zamawiającego

Komentarze