SKPL zostaje na liniach PKP Intercity; SN84 a potem DM90?
PKP Intercity wybrały ofertę złożoną przez SKPL Cargo w przetargu na dzierżawę spalinowych bądź hybrydowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi wybranych połączeń kolejowych wraz z zapewnieniem utrzymania, wyposażenia w materiały eksploatacyjne i obsługi rewidenckiej.
Oczywistym jest, że oferta dotyczy składów spalinowych i to dość wiekowych, mimo że pierwotnie wydawało się, iż PKP Intercity pozyska składy znacznie nowsze.
Jedna oferta
Jak podały PKP Intercity jedynym kryterium oceny ofert w postępowaniu była cena rozumiana jako stawka za jeden pojazdokilometr (najwięcej punktów w kryterium otrzymywała oferta z najniższą stawką) - waga 100,00 pkt. W postępowaniu ofertę złożył wyłącznie jeden Wykonawca: SKPL Cargo sp. z o.o. Badanie oferty wykazało, że złożona oferta jest ważna i podlega rozpatrzeniu.
Za realizacje zamówienia podstawowego SKPL zaproponowało kwotę 133 567 327,15 zł brutto oraz 168 723 822,72 zł brutto z opcją. PKP Intercity zamierzały na ten cel przeznaczyć kwotę 126 636 740,07 zł brutto a z prawem opcji 159 969 023,40 zł brutto. Przewoźnik musi zatem dorzucić.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nieoficjalnie wiadomo, że po zakończeniu polonizacji na trasach mają kursować sprowadzone z Holandii jednostki DM90. Póki co zostaną na nich SN84, ale po 15 miesiącach mają zostać zastąpione przez składy klimatyzowane. A to oznacza zamianę na DM90.
Przewoźnik chce wykorzystywać składy na trasach: Kraków – Zagórz/Łupków, Kraków - Nysa - Jelenia Góra / Kłodzko Miasto, Kraków - Nysa - Jelenia Góra/ Kudowa-Zdrój.
Komentarze