Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SKPL zostaje na liniach PKP Intercity; SN84 a potem DM90?

inforail
06.12.2022 21:45
0 Komentarzy

PKP Intercity wybrały ofertę złożoną przez SKPL Cargo w przetargu na dzierżawę spalinowych bądź hybrydowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi wybranych połączeń kolejowych wraz z zapewnieniem utrzymania, wyposażenia w materiały eksploatacyjne i obsługi rewidenckiej.

Oczywistym jest, że oferta dotyczy składów spalinowych i to dość wiekowych, mimo że pierwotnie wydawało się, iż PKP Intercity pozyska składy znacznie nowsze.

Jedna oferta

Jak podały PKP Intercity jedynym kryterium oceny ofert w postępowaniu była cena rozumiana jako stawka za jeden pojazdokilometr (najwięcej punktów w kryterium otrzymywała oferta z najniższą stawką) - waga 100,00 pkt. W postępowaniu ofertę złożył wyłącznie jeden Wykonawca: SKPL Cargo sp. z o.o. Badanie oferty wykazało, że złożona oferta jest ważna i podlega rozpatrzeniu.

Za realizacje zamówienia podstawowego SKPL zaproponowało kwotę 133 567 327,15 zł brutto oraz 168 723 822,72 zł brutto z opcją. PKP Intercity zamierzały na ten cel przeznaczyć kwotę 126 636 740,07 zł brutto a z prawem opcji 159 969 023,40 zł brutto. Przewoźnik musi zatem dorzucić.

Nieoficjalnie wiadomo, że po zakończeniu polonizacji na trasach mają kursować sprowadzone z Holandii jednostki DM90. Póki co zostaną na nich SN84, ale po 15 miesiącach mają zostać zastąpione przez składy klimatyzowane. A to oznacza zamianę na DM90.

Przewoźnik chce wykorzystywać składy na trasach: Kraków – Zagórz/Łupków, Kraków - Nysa - Jelenia Góra / Kłodzko Miasto, Kraków - Nysa - Jelenia Góra/ Kudowa-Zdrój.

Komentarze