Skoda z opóźnieniami w dostawach RegioPanterów
České dráhy mają już do dyspozycji czterdzieści nowych jednostek Regio Panter.
Przewoźnik wdraża je do eksploatacji na Wysoczynie i Kraju Ołomunieckim.
Odnowa taboru
W pierwszej połowie roku České dráhy wprowadziły do ruchu 40 nowych jednostek elektrycznych. Nowoczesne zestawy zostały rozmieszczone na torach w Kraju Południowomorawskim, Wysoczynie, Ołomuńcu i Morawsko-Śląskim. W drugiej połowie roku będą kontynuowane dostawy RegioPanterów, planowane jest także wdrożenie nowych jednostek silnikowych RegioFox.
„Mam dobrą wiadomość dla naszych klientów. Mimo szeregu komplikacji i opóźnień w dostawach ze strony producentów pociągów, udało się w pierwszej połowie roku uruchomić połowę z około 80 jednostek, które w tym roku zastąpią starzejące się składy. Ten rok jest rekordowy pod względem wycofywania starszych pociągów. Jak dotąd w żadnym roku istnienia Kolei Czeskich nie udało się wymienić tak wielu wyeksploatowanych wagonów i lokomotyw na nowe” – mówi Michal Krapinec, prezes zarządu i dyrektor generalny Kolei Czeskich.
„Oddaliśmy już do eksploatacji 147 nowych pojazdów, mających 12 000 miejsc, które są niskopodłogowe, klimatyzowane, oferują pasażerom pokładową sieć Wi-Fi oraz szereg innych zalet. Tych nie miały starsze zestawy. Podróżowanie wieloma liniami regionalnymi jest więc wygodniejsze, a w niektórych przypadkach, na przykład między Ołomuńcem a Uničovem, również szybsze” – dodaje.
Największa część nowych pociągów to czterowagonowe jednostki Moravia, które zostały zakupione przez Kraj Południowomorawski i České dráhy będą je eksploatować co najmniej do grudnia 2024 roku. Technicy i specjaliści Kolei Czeskich odegrali znaczącą rolę w szybkim uruchomieniu pociągów w pierwszej połowie 2023 roku. Nowoczesne zestawy w dużej mierze zastąpiły starsze jednostki elektryczne serii 242 na zelektryfikowanych liniach szkieletowych regionu południowomorawskiego.
„Latem planujemy również uruchomić próbną eksploatację jednostek spalinowych RegioFox na liniach Rakovník – Beroun i Beroun – Praga. W drugiej połowie roku chcemy uruchomić kolejne czterdzieści nowych jednostek RegioPanter i RegioFox, które będą kursować na trasach regionów ołomunieckiego, środkowoczeskiego, południowoczeskiego i pardubickiego” – podkreśla Jiří Ješeta, członek zarządu i zastępca dyrektora generalnego Kolei Czeskich ds. transportu pasażerskiego.
Kontynuowana jest modernizacja pojazdów. W pierwszej połowie roku České dráhy przejęły do eksploatacji próbnej dwie pierwsze zmodernizowane lokomotywy serii 743.2, a dostawy lokomotyw elektrycznych Siemens Vectron od firmy leasingowej RSL są kontynuowane. České dráhy uruchomią w tym roku 12 z nich, a w przyszłym 22. W przyszłym roku dostawy nowych jednostek RegioPanter i RegioFox będą kontynuowane również w regionach środkowoczeskim, hradeckim, południowoczeskim, pilzneńskim, pardubickim, morawsko-śląskim i zlińskim , a także na Wysoczynie. Pasażerowie po raz pierwszy przejadą się także nowymi składami pociągów dalekobieżnych ComfortJet. Modernizacja floty pojazdów, zwłaszcza na liniach drugorzędnych, jest kontynuowana dzięki pojazdom kupowanym „z drugiej ręki” za granicą. Są to na przykład składy Regio-Shuttle RS 1 i jednostki Desiro Classic.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze