Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Škoda pracuje nad nowym pociągiem dla Kolei Czeskich

inforail
09.01.2015 10:31
0 Komentarzy
Škoda Transportation pracuje nad nowym pociągiem elektrycznym dla Kolei Czeskich. Jednostka ma być przeznaczona do obsługi połączeń w ruchu międzyregionalnym i dalekobieżnym. Budowane są na bazie sprawdzonej w Czechach koncepcji elektrycznych pociągów RegioPanter. W związku z tym producent wraz z Ceskimi Drahami ogłosił konkurs na nazwę dla nowego pociągu. Swoje propozycje można przesyłać do dnia 31 marca 2015 na adres e-mail [email protected] . Organizatorzy sugerują, że nazwa powinna nawiązywać do tych już aktualnie stosowanych w Czechach: CityElefant, RegioPanter lub Regionova. Inspirację dla nazwy można znaleźć na stronie internetowej www.novyvlak.cz .Także tu można wypełnić formularz głosowania online. Nagrodzonych zostanie dziesięć najbardziej przekonujących propozycji. Zwycięzca dostanie kartę IN 100 na rok w cenie 19.990 CZK, są przewidziane także nagrody pocieszenia.
Wszystkie pociągi mają zostać wyprodukowane w ciągu dwóch lat, ale pierwszej jednostki pasażerowie mogą się już spodziewać  w drugiej połowie tego roku. Pasażerom będą oferować nowoczesne, jasne i klimatyzowane wnętrze. Będą też przyjazne osobom niepełnosprawnym, ich konstrukcja pozwalać ma na wygodne wsiadanie i wysiadanie dla wózkowiczów, matek z wózkami i małymi dziećmi, ale także innych osób o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym osób starszych. Niskopodłogowy pojazd umożliwiać będzie także szybką wymianę pasażerską. Ale to nie wszystko. Pasażerowie będą mogli również korzystać z innych udogodnień takich jak gniazdka elektryczne 230 V do zasilania małych urządzeń elektronicznych, nowoczesnego systemu informacji audio-wideo z wyświetlaczami LCD, bezprzewodowego dostępu do Internetu na pokładzie lub drzwi wejściowych, sterowanych przyciskami (w Polsce popularnie nazywanych ciepłym guzikiem). Jednostki zostaną specjalnie przystosowane do obsługi ruchu dalekobieżnego. Będą się różnić od pociągów regionalnych. Każdy pociąg będzie, w przeciwieństwie do wersji regionalnych, wyposażony w tylko jedne podwójne drzwi. Strefa wejściowa zostanie oddzielona od przedziału pasażerskiego drzwiami przesuwnymi. W składzie znajdzie się również więcej miejsca do przewozu dużego bagażu. Półki umieszczone zostaną podłużnie nad siedzeniami i będą bardziej pojemne niż te w pociągach regionalnych. Będą również wieszaki rowerowe. Przewidziane są oddzielne miejsca dla pasażerów z małymi dziećmi. Drzwi do przedziału pasażera z dziećmi będą obsługiwane przez naciśnięcie przycisku, aby skutecznie uniemożliwić otwieranie ich przez najmłodszych pasażerów. Drzwi między sekcjami będą automatyczne i wyposażone w fotokomórkę. Czeskie Koleje wymagają również zainstalowania bardziej komfortowych siedzeń, przystosowanych do przewożenia pasażerów na długich dystansach. Rezerwację miejsc wskażą wyświetlacze elektronicznego systemu. Co ciekawe pojawią się one także przy hakach do wieszania rowerów.
Jak będzie nazywać się nowa jednostka Skody?
Dane techniczne
Dane techniczne
5 członów
3 człony
Liczna zamówionych jednostek
10
4
Długość              
132 m   
79 m
Waga   
240 ton
153 ton
Prędkość max
160 km/h
160 km/h
Moc
2 720 kW
2 040 kW
Liczba miejsc 1 klasa      
42
25
Liczba miejsc 2 klasa + miejsca składane
292 + 16
162 + 13
Strefa dla dzieci (liczba miejsc)
30
24
Miejsca do przewozu wózków 
8
6
Miejsca do przewozu rowerów
15
10
Zasilanie
3 kV, 25 kV 50 Hz
3 kV, 25 kV 50 Hz

Komentarze