Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SKM Warszawa na torze niewłaściwym

inforail
15.10.2021 12:45
0 Komentarzy
Trwający remont Warszawy Zachodniej to koszmar dla pasażerów korzystających z linii obwodowej. Pociągi jeżdżą jak chcą i niestety nikt nie panuje nad tym, na który peron wjadą. Niestety w przypadku niektórych z przystanków jest to olbrzymi problem dla pasażerów, ponieważ nie ma tam peronów wyspowych.

Jedna z takich sytuacji miała miejsce na przystanku Warszawa Powązki.

Peron 1 czy peron 2?

7 października 2021 roku pociąg linii S3 SKM Warszawa (odjazd z przystanku Warszawa Powązki godz. 14.36) odjechał z peronu 2 tego przystanku, mimo że był zapowiedziany na peronie 1? Wszystkie stacyjne rozkłady jazdy podpowiadały pasażerom, że powinni czekać na peronie 1. Nie było ani komunikatów głosowych ani też informacji na wyświetlaczach, że pociąg odjedzie z peronu 2.

W praktyce oznaczało to, że znaczna część pasażerów nie pojechała. Następny pociąg w kierunku Legionowa mieli za 40 minut. I też do końca nie wiadomo z którego peronu… Żeby zmienić peron na przystanku Warszawa Powązki trzeba przebiec schodami. Jeśli ktoś jest młody i może pobiegać ma szansę. Dla pasażerów starszych jest to bariera nie do pokonania. Tak było właśnie 7 października 2021 roku. Pociąg na dobiegających nie zaczekał.

Do biegu gotowi?

O sytuację zapytaliśmy SKM Warszawa i PKP PLK. O ile przewoźnik zainteresował się nią, ale jej nie wyjaśnił póki co, o tyle zarządca infrastruktury całkowicie zlekceważył problem.

Skargi pasażerów dotyczące informacji pasażerskiej na linii obwodowej zaczęły się pojawiać od momentu rozpoczęcia przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. W tym roku było ich 11. Z kontroli przeprowadzonych na przystankach Warszawa Zachodnia p.8, Warszawa Wola, Warszawa Młynów, Warszawa Koło, Warszawa Powązki oraz Warszawa Gdańska wynikało, że na plakatowych rozkładach jazdy PLK  oraz na elektronicznych zbiorczych rozkładach jazdy tzw. kioskach informacyjnych, numery peronów odpowiadały danym pociągom, natomiast na elektronicznych tablicach informacyjnych, gdzie wyświetla się tylko aktualny pociąg, sytuacja była niejednokrotnie inna. To samo dotyczyło zapowiedzi głosowych.

Otrzymane skargi oraz zauważone uchybienia kierowane są przez nas do Działu Infrastruktury Pasażerskiej w Zakładzie Linii Kolejowych w Warszawie. W większości mylne komunikaty wiążą się z awarią systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, nie mniej jednak zdarzają się również błędy ludzkie – napisała Zuzanna Szopowska – Konop, rreczniczka prasowa SKM Warszawa.

Nie do końca tak jest, ponieważ plakaty na przystanku Warszawa Powązki pokazywały coś innego.

PKP PLK nie zainteresowały się sprawą i przez tydzień nie odpowiedziały na wysłane pytania.

W tej sytuacji możemy jedynie apelować do pasażerów o czujność i gotowość do biegu. Podobne sytuacje mogą się przytrafić na przystankach Warszawa Młynów i Warszawa Koło.

„Przepraszam” w kierunku pasażerów jak dotychczas nie padało…

Komentarze