Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siemens modernizuje duńską kolej

inforail
15.03.2013 15:47
0 Komentarzy

Siemens AG otrzymał zlecenie od Banedanmark, duńskiego operatora infrastruktury kolejowej, na wyposażenie 840 pociągów w technologię komunikacji radiowej o nazwie GSM-R (Global System for Mobile Communication Railways) przeznaczoną dla kolei.
„Cyfrowy system komunikacji radiowej GSM-R stał się międzynarodowym standardem komunikacji pokładowej i jest jednym z kluczowych elementów duńskiego transgranicznego ruchu kolejowego do Niemiec i Szwecji”–powiedział Juergen Brandes, pełniący funkcję CEO w branży Rail Automation, Sektora Infrastructure &Cities Siemensa. Pojazdy zostaną odpowiednio wyposażone do roku 2015. Wartość zamówienia wynosi około 20 milionów euro.
Rozwiązanie GSM-R oferowane przez Siemensa umożliwia ciągłą transmisję informacji na temat możliwości przejazdu pomiędzy centrami sterowania a jadącymi pociągami. Wyposażenie pociągów w międzynarodowy standard komunikacji radiowej GSM-R jest niezbędne ze względu na to, by personel kolei mógł komunikować się również poza granicami państwa. Krajowe systemy analogowe będą stopniowo wycofywane. Umowa obejmuje również szkolenie pracowników klienta w zakresie używania nowej technologii. Elementy systemu powstaną w fabryce Siemensa w Poole w Wielkiej Brytanii.
Modernizacja taboru kolejowego polegająca na zamontowaniu urządzeń komunikacji radiowej GSM-R jest częścią duńskiego programu rządowego, którego założeniem jest odnowienie całej krajowej infrastruktury sygnalizacji kolejowej do roku 2020. Pozwoli to na zwiększenie przepustowości i niezawodności kolei. Jest to największy i najbardziej rozbudowany projekt modernizacji tego rodzaju, jaki kiedykolwiek podjęto w Europie, a jego koszt to 3,2 miliarda euro.
Firma Banedanmark w 2011 roku zleciła już Siemensowi wyposażenie 170-kilometrowej dwutorowej linii kolei miejskiej w Kopenhadze w automatyczny system sterowania pociągami. Sieć kolejowa wykorzystuje system półautomatycznej kontroli jazdy pociągu (STO, Semi-Automated Train Operation), który pozwala na samodzielną jazdę pociągów po ustalonych odcinkach linii kolejowej w dynamicznie dostosowywanych odstępach czasu, np. zgodnie z systemem blokady liniowej. Duże obszary sieci są sterowane automatycznie bez sygnalizacji przytorowej, lecz nadal wymagają zaangażowania maszynisty. Rozwiązanie to umożliwiło zmniejszenie czasu oczekiwania na pociąg w obrębie miasta ze 120 do 90 sekund

Komentarze