Siemens Mobility wzmacnia zespół w Polsce. Nowi liderzy pokierują obszarem infrastruktury kolejowej
Siemens Mobility ogłosił zmiany personalne w polskim oddziale, wzmacniając kluczowe obszary działalności związane z infrastrukturą kolejową oraz rozwiązaniami cyfrowymi dla sektora transportu szynowego.
Od początku listopada do firmy dołączyła Olga Atkonis, obejmując funkcję dyrektor ds. sprzedaży infrastruktury kolejowej, natomiast Adam Szymankiewicz objął stanowisko dyrektora ds. rozwoju biznesu w obszarze infrastruktury kolejowej i oprogramowania dla kolei.
Rozkład jazdy:
- Jakie doświadczenia Olgi Atkonis mogą okazać się kluczowe dla rozwoju sprzedaży systemów infrastruktury kolejowej w Siemens Mobility Polska?
- W jaki sposób wieloletnia praktyka Adama Szymankiewicza w sektorze kolejowym, telekomunikacyjnym i IT wpłynie na rozwój obszaru oprogramowania i infrastruktury w firmie?
- Jakie cele strategiczne Siemens Mobility zamierza osiągnąć dzięki wzmocnieniu zespołu w obszarze infrastruktury kolejowej i cyfryzacji transportu?
Doświadczona ekspertka pokieruje sprzedażą systemów infrastrukturalnych
Olga Atkonis to specjalistka z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w branży kolejowej, zdobytym zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Karierę rozpoczęła w 2013 roku w firmie Thales, gdzie pracowała jako inżynier ds. automatyki kolejowej, a następnie — od 2018 r. — kierowała zespołem sprzedaży.
W ostatnich latach była związana z oddziałem Hitachi Rail działającym w Katarze i Dubaju, rozwijając projekty w zakresie systemów CBTC i rozwiązań telekomunikacyjnych dla sieci metra.
Nowa dyrektor sprzedaży jest absolwentką Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej, gdzie specjalizowała się w systemach sterowania ruchem kolejowym. Jej doświadczenie i kompetencje mają wzmocnić działania Siemens Mobility w segmencie zaawansowanych systemów infrastrukturalnych.
Adam Szymankiewicz w nowej strategicznej roli
Nowym dyrektorem ds. rozwoju biznesu został Adam Szymankiewicz, menedżer z ponad 30-letnim dorobkiem w sektorze kolejowym, telekomunikacyjnym i IT. Ze spółką Siemens Mobility związany jest od 2016 r., gdzie pełnił funkcję dyrektora branży infrastruktury kolejowej, odpowiadając m.in. za rozwój urządzeń pokładowych, elektryfikację, dostawy komponentów infrastrukturalnych oraz realizację wdrożeń systemu ETCS.
Wcześniej, w latach 2013–2016, pełnił funkcję dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, gdzie odpowiadał za realizację wieloletniego programu inwestycyjnego spółki w obszarze technologicznym. Doświadczenie zdobywał także w branży telekomunikacyjnej, rozwijając infrastrukturę GSM/UMTS/LTE w latach 1997–2012.
Szymankiewicz posiada wykształcenie inżynierskie i menedżerskie – ukończył Wydział Elektryczny Politechniki Warszawskiej oraz studia MBA na Aix-Marseille Graduate School of Management. Jego ekspercka wiedza w zakresie cyfryzacji i automatyzacji infrastruktury kolejowej jest ceniona zarówno w Polsce, jak i w Europie.
Siemens Mobility – globalny lider cyfrowej mobilności
Siemens Mobility działa jako niezależnie zarządzana spółka koncernu Siemens AG. Od ponad 175 lat rozwija technologie dla transportu kolejowego, obejmujące:
- tabor kolejowy,
- automatykę i elektryfikację kolei,
- kompleksowe portfolio oprogramowania,
- systemy „pod klucz”,
- usługi serwisowe i utrzymaniowe.
Firma koncentruje się na tworzeniu inteligentnej infrastruktury, zwiększaniu wartości i niezawodności systemów kolejowych oraz poprawie komfortu pasażerów na całym świecie.
W roku obrotowym 2024 (zakończonym 30 września 2024 r.) Siemens Mobility osiągnął 11,4 mld euro przychodów i zatrudniał około 41 900 pracowników na całym świecie.
Wzmocnienie kadr odpowiedzią na dynamiczne potrzeby rynku
Najnowsze zmiany kadrowe w Siemens Mobility Polska podkreślają rosnącą rolę infrastruktury kolejowej oraz rozwiązań cyfrowych w rozwoju nowoczesnego transportu. Firma liczy, że doświadczenie Olgi Atkonis i Adama Szymankiewicza pozwoli jej jeszcze skuteczniej odpowiadać na potrzeby rynku, zwłaszcza w zakresie projektów modernizacyjnych i rozwoju technologii sterowania ruchem.








Komentarze