Siedlce: Arriva odebrała pierwsze GTW wyprodukowane w Polsce
W dniu dzisiejszym (02 września 2009) Arriva odebrała z fabryki Stadler Polska z Siedlec spalinowy zespół trakcyjny typu GTW, popularnie zwany SPURT. Jest to pierwszy pociąg GTW Stadlera wyprodukowany w polskiej fabryce w Siedlcach. Do tej pory zespół z Siedlec wyprodukował pociągi typu Flirt dla województw mazowieckiego i śląskiego. „Jesteśmy dumni z produkcji pociągów GTW dla Arrivy i dodania nowego pociągu do palety produktów Stadler Polska”powiedział Christian Spichiger – Prezes Stadler Polska. Pojazd ten będzie wykorzystywany przez Arrivę na rynku holenderskim.
Anne Hettinga, Prezes Arriva Holandia stwierdził: „Obecnie w Arriva Holandia korzystamy z 50 pociągów tego typu (43 spalinowe i 7 elektrycznych), które cieszą sie duża popularnością wśród pasażerów. Nasze ostatnie zamówienie, które dziś zaczynamy odbierać opiewa na 8 pociągów, które wspomogą 43 obecnie używane zespoły spalinowe w regionie Groningen i Friesland, w północnej Holandii. Kontrakt ten obsługujemy już od 2005 roku i w przeciągu tego czasu znacząco zwiększyliśmy potoki podróżnych, a wiec po wprowadzeniu nowych pojazdów zwiększymy częstotliwość połączeń jak również otworzymy nowa linie w tym regionie. Kontrakt ten mamy podpisany do 2020 roku, a wiec wierzymy, że również finansowo ta inwestycja będzie dla nas opłacalna.”
Z tej okazji, wielu krajowych i lokalnych decydentów wraz z branżowymi ekspertami wzięło udział w prezentacji nowego pociągu. Arriva Polska, biorąca udział w pierwszym prywatnym przedsięwzięciu kolei pasażerskiej w Polsce, ogłosiła swoja gotowość do następnych inwestycji na polskim rynku kolejowym, szczególnie kiedy zostaną ku temu stworzone odpowiednie warunki.
Przy okazji uroczystości, Damian Grabowski, Członek Zarządu Arriva Polska, w swojej wypowiedzi stwierdził: „Wskazane byłoby spełnienie dwóch podstawowych warunków, aby duża liczba takich nowoczesnych pociągów jeździła po Polsce. Po pierwsze, jak ma to miejsce w innych krajach europejskich, dobrze by było gdyby przetargi na usługi kolejowe były ogłaszane na dłuższe okresy, najlepiej na 10-15 lat. Po drugie, aby były ogłaszane i rozstrzygane z dużo większym wyprzedzeniem w stosunku do zaplanowanej daty rozpoczęcia świadczenia usług, idealnie z 14-24 miesięcznym wyprzedzeniem. W przypadku spełnienia tych warunków mielibyśmy gwarancje, że wysokiej jakości pociągi będą wyprodukowane na czas i przynajmniej połowa ich użytecznego życia zostanie wykorzystana do świadczenia usług. Dałoby to realna możliwość zwrotu poniesionych inwestycji”.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze