Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siedem nowości Stadlera na targach w Berlinie

inforail
10.09.2018 10:11
0 Komentarzy

Podczas targówInnoTrans 2016 Stadler był jednym z największych wystawców pojazdów szynowych. Wtym roku producent przebija swoją poprzednią ofertę i zaprezentuje siedemnowych, innowacyjnych pojazdów.

Firmę będzie można odwiedzić w hali 2.2 na stoisku 103 orazna terenie ekspozycji zewnętrznej – O/615. Potencjalni kandydaci do pracyuzyskają informacje w Punkcie Kariery w hali 7.1c 208.

Rekordowe zamówienia z 2016 roku znajdują swojeodzwierciedlenie w rekordowej liczbie innowacji prezentowanych podczas targówInnoTrans 2018. Stadler po raz pierwszy przedstawi szerokiej publiczności dwanowe pojazdy kolei miejskiej, autonomiczny pociąg metra, dwa zestawy trakcyjnetypu FLIRT, lokomotywę bimodalną oraz najnowszy pociąg piętrowy o skrajniodpowiedniej dla Skandynawii. Prezentowane na torach wystawienniczych pojazdyfirmy Stadler o łącznej długości ponad 500 metrów ponownie ustanawiają standardyjakości, efektywności energetycznej i komfortu podróży.

Ważnym wydarzeniem będzie prezentacja nowego pociągu dlaberlińskiej kolejki S-Bahn. Zaplanowany na 18 września pokaz otworzy serięsiedmiu premier pojazdów firmy Stadler podczas 12. edycji targów.

Berlińska kolej miejska dla S-Bahn Berlin GmbH, Niemcy

106 pociągów – w tym 21 dwuczłonowych i 85 czteroczłonowychzespołów trakcyjnych obejmuje zamówienie, które Stadler zdobył w ramachkonsorcjum z Siemensem w 2015 roku. Podczas targów zaprezentowany zostaniepierwszy pociąg czteroczłonowy. Pojazd o długości 73,6 m posiada 184 miejscasiedzące i został zaprojektowany zgodnie z potrzebami niemieckiej stolicy.Zasilany napięciem 750 V DC z trzeciej szyny jest wyposażony w niezależny napędkażdego członu zapewniający wysoki poziom redundancji. Przez całą długośćpojazdu można swobodnie przejść, co umożliwia optymalne rozmieszczeniepasażerów. Po raz pierwszy seria pociągów S-Bahn dla Berlina jest wyposażona wklimatyzację. Nowy system informacji pasażerskiej posiada wyświetlacze owysokiej rozdzielczości z każdej strony wagonu, informujące pasażerów oprzebiegu trasy. Także z peronów można odczytać na wyświetlaczu LED informacje,jaki pociąg stoi na torze i dokąd jedzie. Stadler jako lider konsorcjumodpowiada za konstrukcję i produkcję pojazdów, w szczególności za pudławagonów, drzwi, klimatyzację jak również końcowy montaż i uruchomieniepociągów. Siemens odpowiada za układ napędowy i hamulcowy oraz systemelektryczny. Nowe pociągi wyprodukowane w fabryce firmy Stadler w berlińskiejdzielnicy Pankow będą eksploatowane w Berlinie w podsieci Ring/Südost od roku2021.

Prezentacja S-Bahn Berlin: tor 10/400, 18.09.2018, godz.13:00

Lokomotywa EURODUAL dla Havelländische Eisenbahn (HVLE),Niemcy

W marcu 2017 roku firma Havelländische Eisenbahn (HVLE)zamówiła w firmie Stadler dziesięć lokomotyw EURODUAL wraz z pełną usługąserwisu i utrzymania. HVLE jest pierwszym klientem, który zamówił tesześcioosiowe lokomotywy z napędem bimodalnym. Pojazdy dysponują mocą do 2.800kW w trybie spalinowo-elektrycznym i do 7.000 kW z napędem z trakcjielektrycznej. Są przewidziane do obsługi transportu towarowego na terenieNiemiec. Prędkość maksymalna pojazdów wynosi 120 km/h. EURODUAL jestwszechstronną lokomotywą Co'Co', którą można eksploatować zarówno na trasachzelektryfikowanych jak i niezelektryfikowanych. Oznacza to dużą elastyczność ipozwala na bardziej efektywne wyznaczanie tras przewozu w związku z brakiemprzerw w jeździe na odcinkach niezelektryfikowanych. Wszędzie tam gdziedostępna jest trakcja elektryczna, ogólny pobór energii spada do poziomuefektywnej lokomotywy elektrycznej. EURODUAL dla HVLE uwzględnia wymaganiarecyklingu: aż 97,71% komponentów w całym cyklu życia pojazdu nadaje się do ponownegowykorzystania. Inne techniczne ciekawostki to skuteczna kontrola przyczepnościi nowatorski wózek, minimalizujący obciążenie torów. Dostawy lokomotywrozpoczną się w roku 2020.

Prezentacja EURODUAL: tor 4/105, 18.09.2018, godz. 15:00

Elektryczny piętrowy zespół trakcyjny dla Transitio, Szwecja

W kwietniu 2016 roku Stadler i szwedzka firma leasingowaTransitio podpisały umowę na dostawę 33 piętrowych elektrycznych zespołówtrakcyjnych, z opcją na dalsze 110 pociągów, przeznaczonych dla spółki Mälab.Jest to pierwsze zamówienie zgodnie z umową ramową na dostawę pojazdów dlakolei regionalnej, którą Transitio zawarło w 2014 roku z trzema oferentami.Pociągi będą jeździły od maja 2019 pod marką Mälartåg na czterech trasach nazachód od Sztokholmu, wokół jeziora Mälar. Dwupiętrowe pociągi najnowszejgeneracji charakteryzują się otwartą architekturą. W strefie wejścia dopojazdów zoptymalizowano przepływ pasażerów, co sprawdza się przede wszystkimna bardzo uczęszczanych odcinkach miejskich. Czteroczłonowe pociągi poruszająsię z prędkością maksymalną 200 km/h i oferują 357 miejsc siedzących. Pudławagonu są dostosowane do szwedzkiej skrajni (KISS Nordic), która jest wyższa iszersza niż przewidziana w szwajcarskiej normie. Pociągi wyróżnia specjalnakonstrukcja odporna zarówno na niskie temperatury (do -40 stopni) jak i na dużeopady śniegu (do 80 cm). Posiadają pudła o podwójnych ścianach, potężne pługiśnieżne, wydajne ogrzewanie podłogi i ścian oraz izolację dostosowaną doniskich temperatur panujących w Skandynawii. Podłoga pociągów zostałazaprojektowana w sposób wykluczający jej przemarzanie.

Prezentacja AB Transition: tor 9/400, 19.09.2018, godz.11:00

Elektryczny zespół trakcyjny TRAVERSO na ekspresową trasęfirmy SOB, Szwajcaria

Pod koniec czerwca 2016 szwajcarska firma Südostbahn AG(SOB) zamówiła w firmie Stadler 11 elektrycznych, niskopodłogowych zespołówtrakcyjnych. Nowe pociągi zastąpią od nowego rozkładu jazdy w roku 2019 stareskłady, z których niektóre eksploatowane są już od 40 lat. Pojazdy dla SOB tonajnowsza edycja bestsellera firmy – pociągu typu FLIRT. Na potrzeby ruchuintercity pociągi TRAVERSO posiadają odpowiednio ukształtowane czoło pojazdu.Całkowicie nowe wózki napędne oraz zmodernizowane wózki toczne zapewniająwysoki komfort podróży, a nowa technika napędu – oszczędną eksploatację. Dużepanoramiczne okna pozwalają pasażerom podziwiać wspaniałe widoki naniepowtarzalnej trasie turystycznej między Lucerną i St. Gallen. Dwie strefybistro, przedział dla rodzin z dziećmi i komfortowe siedzenia z gniazdkamielektrycznymi to tylko niektóre z udogodnień uprzyjemniających podróż.Ośmioczłonowe pociągi w charakterystycznym kolorze metalicznej miedzi oferują359 miejsc siedzących, z tego 68 w pierwszej klasie. Poruszają się z prędkościąmaksymalną 160 km/h. 13 grudnia 2020 r. SOB, we współpracy z SBB, przejmieobsługę transportu kolejowego w ruchu dalekobieżnym. Począwszy od tej daty nowepociągi TRAVERSO firmy SOB będą kursowały także z Bazylei do Zurychu oraz górskątrasą Gottharda do Tessynu. Od grudnia 2020 roku podróżni jadący przez masywGottharda będą więc mogli wybrać, jakim pociągiem Stadlera chcą przekroczyćAlpy: błyskawicznie – przez tunel Gottharda czy podziwiając piękne widoki trasąpanoramiczną.

Prezentacja SOB Traverso: tor 11/410, 19.09.2018, godz.15:00

METRO dla Strathclyde Partnership for Transport (SPT),Wielka Brytania

W marcu 2016 roku Stadler, w ramach konsorcjum z AnsaldoSTS, wygrał przetarg na dostawę 17 pociągów metra dla SPT Glasgow Subway.Pojazdy będą przystosowane do jazdy w pełni automatycznej, bez maszynistów(ATO). To dla Stadlera kamień milowy: firma po raz pierwszy wyprodukuje pojazdymetra jeżdżące bez maszynistów. Glasgow Subway jest czwartym najstarszymoperatorem metra na świecie – po Londynie, Liverpoolu i Budapeszcie.Infrastrukturę metra tworzy trasa o długości 10,5 kilometrów z 15 stacjami.Pochodzący z czasów wiktoriańskich system ma niestandardową szerokość toruwynoszącą 1.219 mm (cztery stopy) i tunele o wysokości 3,4 m i tym samym jestnajmniejszą siecią metra na świecie. Pojazdy muszą odpowiadać tym realiom,dlatego niezbędne są odpowiednie rozwiązania konstrukcyjne. Nowe czteroczłonowepociągi o długości 39 metrów posiadają otwartą przestrzeń oferującą wielemiejsc stojących i zapewniają dostępność osobom niepełnosprawnym (PRM).Poruszają się z prędkością maksymalną 58 km/h. Pierwsze jednostki zostanąwłączone do eksploatacji w roku 2020.

Prezentacja METRO SPT: tor 4/106, 20.09.2018, godz. 11:00

Elektryczny niskopodłogowy zespół trakcyjny – Tailormade –dla RBS, Szwajcaria

Firma Regionalverkehr Bern-Solothurn (RBS) zamówiła wczerwcu 2016 roku 14 pociągów miejskich dla linii S7 z Berna do Worb.Czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne będą poruszały się z prędkością100 km/h. Pasażerowie mają do dyspozycji 102 miejsca siedzące i 380 miejscstojących. Nowy pojazd, nazwany Worbla, zawiera wiele innowacji. Pociąg odługości 60 metrów posiada osiem, zamiast sześciu par drzwi – co jest nowościąna szwajcarskim rynku pojazdów o metrowej szerokości toru. Rozwiązanie tozapewnia szybką wymianę pasażerów oraz umożliwia utrzymanie częstotliwościkursowania do Bolligen, wynoszącej siedem minut. W strefie wejścia do pojazduzapewniono dużą liczbę miejsc stojących. W ten sposób podróżni z wózkamidziecięcymi, walizkami czy poruszający się na wózkach inwalidzkich mają więcejmiejsca blisko wejścia. System trakcyjny oraz sterowanie (oba z pełnąredundancją) zapewniają wysoką dostępność i niskie koszty cyklu życia pojazdu.Eksploatacja nowych pociągów rozpocznie się z końcem 2018 roku.

Prezentacja RBS: tor 9/406, 20.09.2018, godz. 13:00

FLIRT (BMU) dla Greater Anglia, Wielka Brytania – pojazdwyprodukowany w Stadler Polska w Siedlcach

W październiku 2016 Stadler zdobył największe jak dotądzamówienie z Wielkiej Brytanii na 14 trójczłonowych i 24 czteroczłonowebimodalne składy FLIRT (Class 755/3 i 755/4) oraz 20 dwuczłonowychelektrycznych składów FLIRT (Class 745/0 i 745/1). Nowe pojazdy mają zastąpićistniejącą flotę pociągów regionalnych, intercity i StanstedExpress należącychdo Greater Anglia, aby poprawić szybkość, komfort i niezawodność podróżowaniakoleją we wschodniej Anglii. Dysponując nowymi pociągami FLIRT przewoźnikbędzie mógł zaoferować swoim pasażerom o 20 procent więcej wygodnych miejscsiedzących. Pojazdy będą niskopodłogowe z możliwością przejścia pasażerów przezcałą ich długość, co jest istotne dla osób niepełnosprawnych. Wysoki komfortpodróży gwarantuje otwarta przestrzeń z dużymi oknami, sieć WiFi, gniazdkazasilania 240 V oraz USB przy siedzeniach, klimatyzacja, miejsca dla roweróworaz toaleta przystosowana także dla osób na wózkach inwalidzkich.

Za szczególnie innowacyjny należy uznać bimodalny napędpociągu FLIRT BMU. Pojazd można przełączać z typowego napędu elektrycznego naspalinowo-elektryczny. W tym drugim trybie pociągi są nadal napędzane energiąelektryczną, uzyskiwaną z cichych silników Diesla spełniających normę emisjispalin III B. Nowe pociągi są finansowane przez Rock Rail East Anglia – jointventure firm Rock Rail, Aberdeen Standard Investments oraz GLIL Infrastructure.Greater Anglia będzie użytkowała pojazdy w ramach leasingu. Dostawy 58 pociągówrozpoczną się w roku 2019.

Prezentacja FLIRT BMU: tor 10/410, 20.09.2018, godz. 15:00

Stadler na targach InnoTrans 2018:

Hala 2.2, stoisko 103 – Stadler Rail Group

Teren zewnętrzny O, stoisko 615 – Stadler Service

Hala Kariery 7.1c, stoisko 208

Ekspozycja zewnętrzna:

– T 4/105

– T 4/106

– T 9/400

– T 9/406

– T10/400

– T10/410

– T11/410


Komentarze