Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sąd Najwyższy blokuje podpisanie umowy na dostawę 35 pociągów dla Bułgarii

inforail
29.08.2024 13:15
0 Komentarzy

Wczoraj na łamach InfoRail.pl podaliśmy, opierając się na niesprawdzonych bułgarskich źródłach, informacje o przetargu na dostawę 35 pociągów dla Bułgarii, sugerując, że sytuacja jest już rozstrzygnięta.

Niestety, pozyskane przez nas informacje były nieprecyzyjne i mogły wprowadzać w błąd, tworząc niepotrzebną niepewność zarówno u dostawców, jak i wśród zainteresowanych stron.

Spis treści:

  1. Jaką rolę odegrała decyzja Sądu Najwyższego w Bułgarii w przetargu na dostawę 35 pociągów?
  2. Kiedy można spodziewać się ostatecznego rozstrzygnięcia przetargu?
  3. Jakie są potencjalne konsekwencje przedwczesnych spekulacji na temat wyników przetargu?
Skład PESY dla Rumunii
Skład PESY dla Rumunii/foto: PESA

Przetarg wciąż otwarty

Przede wszystkim należy podkreślić, że Sąd Najwyższy w Bułgarii nie zablokował całego przetargu, co oznacza, że procedura wciąż jest w toku. Kluczowe jest jednak to, że sąd uniemożliwił podpisanie umowy przez Ministerstwo Transportu Bułgarii z wybranym oferentem przed zakończeniem formalnej procedury odwoławczej. Oznacza to, że proces będzie trwał jeszcze co najmniej dwa miesiące, a do tego czasu nie można jednoznacznie wskazać ostatecznego zwycięzcy przetargu.

Obecnie, w wyniku pierwotnych ocen, na pierwszym miejscu znalazła się firma Stadler, która jednak zrezygnowała z podpisania umowy. Z tego powodu, po zakończeniu procedury odwoławczej, zamawiający będzie musiał ponownie wybrać nowego zwycięzcę. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie to inny oferent, co oznacza, że wszystkie spekulacje na temat strat czy wygranych są przedwczesne. Co istotne PESA, która jest jednym z oferentów, nie straciła jeszcze szansy w przetargu, ponieważ procedura odwoławcza wciąż trwa i nie zakończono jeszcze procesu wyboru ostatecznego dostawcy 35 pociągów.

Konsekwencje decyzji sądu

Decyzja Sądu Najwyższego jest istotna, ponieważ uniemożliwia bułgarskiemu Ministerstwu Transportu podpisanie umowy z wybranym oferentem, zanim zakończą się wszystkie formalne procedury odwoławcze. Sąd najprawdopodobniej chce w ten sposób uniknąć sytuacji podobnej do tej, która miała miejsce w Rumunii, gdzie podpisanie umowy przed zakończeniem procedury odwoławczej doprowadziło do komplikacji prawnych.

Przetarg na dostawę 35 pociągów dla Bułgarii wciąż jest zatem otwarty, a proces odwoławczy potrwa jeszcze co najmniej dwa miesiące. Do tego czasu nie można mówić o ostatecznym wyniku przetargu, a wszelkie informacje sugerujące co innego są przedwczesne i nieprawdziwe.

Komentarze