Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SA139-024 zostanie naprawiony po wypadku; dostanie nowy człon

inforail
22.02.2023 14:45
0 Komentarzy

Warmińsko-Mazurski Zakład w Olsztynie Polregio podpisał umowę na naprawę powypadkową pojazdu typu 223M o numerze SA139-024.

Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z Ofertą Wykonawcy, Dokumentacją Systemu Utrzymania (DSU) pojazdu oraz z zasadami bezpieczeństwa wynikającymi z ustawy o transporcie kolejowym.

O umowie

Wartość umowy bez VAT to 6 450 000.00 PLN.

Po przetransportowaniu pojazdu do wykonawcy i dokładnej weryfikacji jego stanu, okazało się, że uszkodzeniu uległa konstrukcja pojazdu. W przypadku jednego członu konstrukcja wymaga naprawy, a drugi człon należy wymienić. Do uszkodzenia doszło w miejscu mocowania absorbera zderzenia, wygięciu uległa płyta. Zamawiający otrzymał od PESY – producenta pojazdu i właściciela dokumentacji konstrukcyjnej ofertę na wykonanie naprawy o wartości 6 886 818,00 zł netto. Oferta zakłada m.in. wymianę jednego członu na nieużywany będący w dyspozycji oferenta (producenta).

Nie jest możliwe wykonanie nowego członu ani naprawa konstrukcji bez dokumentacji konstrukcyjnej pojazdu, ponieważ zawiera ona m.in. wyliczenia obciążeń wytrzymałości. Zamawiający nie brał pod uwagę pozyskania członu używanego ze względu na wyższą awaryjność i mniejszą trwałość.

Według oświadczenia PESY Bydgoszcz, nie przekazała ona żadnemu podmiotowi trzeciemu dokumentacji konstrukcyjnej pojazdu. Pojazd został nabyty przez zamawiającego w 2017 r. bez dokumentacji konstrukcyjnej – jest to know-how producenta. Biorąc pod uwagę zakres naprawy i fakt, że nie jest możliwe wykonanie jej bez dokumentacji konstrukcyjnej, zamówienie może zostać zrealizowane jedynie przez producenta pojazdu. Stąd udzielnie go w trybie bezprzetargowym.

Jak wynika z powyższego prace wykona producent składu czyli PESA.

W styczniu 2022 roku W Świętajnie, pow. szczycieński (warmińsko-mazurskie) na przejeździe kolejowym pociąg relacji Olsztyn-Ełk zderzył się z naczepą tira. Obsługiwał go właśnie Link SA139-024.

Komentarze