Ruszyły prace przy XIX-wiecznym wiadukcie kolejowym w Krakowie
PKP Polskie Linie Kolejowe przystąpiły do prac remontowych przy XIX-wiecznym wiadukcie nad ul. Grzegórzecką w Krakowie.
Zachowany ma być pierwotny wygląd obiektu. Roboty są prowadzone w ramach przebudowy linii średnicowej biegnącej przez centrum miasta.
Prace od 2017 roku
Przebudowa linii średnicowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice, która trwa od lipca 2017 r. jest obecnie największym przedsięwzięciem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe w Krakowskim Węźle Kolejowym.
Jak poinformował PAP Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK, po szczegółowych przygotowaniach i uzyskaniu niezbędnych uzgodnień i pozwoleń wykonawcy rozpoczęli prace związane z zachowaniem elewacji i modernizacją struktury wiaduktu nad ul. Grzegórzecką.
Demontaż historycznej części
„Demontaż historycznej części wiaduktu i budowa nowoczesnej konstrukcji, oraz wykończenie jej oryginalnym materiałem będą prowadzone pod nadzorem służb konserwatorskich. Zdjęcie elementów fasady i łuków wymaga precyzji. Materiał będzie oczyszczony i maksymalnie wykorzystany na nowej, mocniejszej i dostosowanej do współczesnych potrzeb, konstrukcji” – zapowiedział przedstawiciel PLK.
Według niego w pierwszych tygodniach wykonawcy koncentrować się będą na pracach w górnej części obiektu. Później roboty przeniosą się na poziom ul. Grzegórzeckiej i wymagać będą zmian w organizacji ruchu pieszych, tramwajów i samochodów. Wykonawcy szacują, że realizacja zasadniczych prac zajmie ok. 15 miesięcy.
W ramach przebudowy linii średnicowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice powstały nowe, 850-metrowe estakady w miejsce usuniętego nasypu ziemnego, biegnącego przez centrum Krakowa od ul. Kopernika do ul. Miodowej, na których znajdą się dodatkowe dwie pary torów. Powstają także stacje kolejowe oraz mosty na Wiśle. W sumie PLK przebudowują odcinek torów o łącznej długości 20 kilometrów. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa – 100 km/h. Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę” wynosi 194,9 mln euro.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze