Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ruszyły prace przy XIX-wiecznym wiadukcie kolejowym w Krakowie

inforail
28.11.2021 13:45
0 Komentarzy
PKP Polskie Linie Kolejowe przystąpiły do prac remontowych przy XIX-wiecznym wiadukcie nad ul. Grzegórzecką w Krakowie.

Zachowany ma być pierwotny wygląd obiektu. Roboty są prowadzone w ramach przebudowy linii średnicowej biegnącej przez centrum miasta.

Prace od 2017 roku

Przebudowa linii średnicowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice, która trwa od lipca 2017 r. jest obecnie największym przedsięwzięciem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe w Krakowskim Węźle Kolejowym.

Jak poinformował PAP Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK, po szczegółowych przygotowaniach i uzyskaniu niezbędnych uzgodnień i pozwoleń wykonawcy rozpoczęli prace związane z zachowaniem elewacji i modernizacją struktury wiaduktu nad ul. Grzegórzecką.

Demontaż historycznej części

„Demontaż historycznej części wiaduktu i budowa nowoczesnej konstrukcji, oraz wykończenie jej oryginalnym materiałem będą prowadzone pod nadzorem służb konserwatorskich. Zdjęcie elementów fasady i łuków wymaga precyzji. Materiał będzie oczyszczony i maksymalnie wykorzystany na nowej, mocniejszej i dostosowanej do współczesnych potrzeb, konstrukcji” – zapowiedział przedstawiciel PLK.

Według niego w pierwszych tygodniach wykonawcy koncentrować się będą na pracach w górnej części obiektu. Później roboty przeniosą się na poziom ul. Grzegórzeckiej i wymagać będą zmian w organizacji ruchu pieszych, tramwajów i samochodów. Wykonawcy szacują, że realizacja zasadniczych prac zajmie ok. 15 miesięcy.

W ramach przebudowy linii średnicowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice powstały nowe, 850-metrowe estakady w miejsce usuniętego nasypu ziemnego, biegnącego przez centrum Krakowa od ul. Kopernika do ul. Miodowej, na których znajdą się dodatkowe dwie pary torów. Powstają także stacje kolejowe oraz mosty na Wiśle. W sumie PLK przebudowują odcinek torów o łącznej długości 20 kilometrów. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa – 100 km/h. Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę” wynosi 194,9 mln euro.(PAP)

Komentarze