Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ruszyła przebudowa stacji Brusy; będzie ZKA

inforail
13.09.2022 10:45
0 Komentarzy

Rozpoczęły się prace związane z przebudową stacji w Brusach, w powiecie chojnickim; powstanie nowy peron – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.

W związku z tym na trasie Chojnice – Kościerzyna do grudnia br. zamiast pociągów pojadą autobusy.

Nowy peron

Przemysław Zieliński z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe poinformował PAP w komunikacie, że na stacji Brusy zbudowany zostanie nowy peron wyspowy. „Z wyższej konstrukcji podróżni łatwiej wsiądą do pociągów. Wygodne i bezpieczne dojście w poziomie szyn ułatwi dostęp na peron osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się” – wyjaśnił.

Dodatkowo w ramach inwestycji przewidziano montaż czytelnego oznakowania, nowych gablot z rozkładami jazdy pociągów i informacjami dla podróżnych oraz jaśniejszego, energooszczędnego oświetlenia. „W nawierzchni peronu i dojściu wykonane będą ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą. Na wymienionej nawierzchni placu przy stacji zamontowanych zostanie 20 stojaków dla podróżnych dojeżdżających rowerem” – dodał Zieliński.

Przebudowa stacji rozpoczęła się od rozbiórki jednego z torów. „Prace na jednotorowej linii oznaczają zmiany w komunikacji. Od poniedziałku, 12 września, do połowy grudnia br. na trasie Chojnice – Kościerzyna (linia nr 211) zamiast pociągów pojadą autobusy” – poinformował.

Przebudowa układu torowego obejmie wymianę torów o łącznej długości blisko 1,7 km oraz 3 rozjazdów. Zakończenie prac planowane jest w III kwartale 2023 roku.

Zieliński dodał, że wymienione zostaną również tory przystacyjne o łącznej długości ponad 5 km na przystankach Kalisz Kaszubski, Męcikał, Lubnia oraz Żabno koło Chojnic. „Zasadnicze prace przy przebudowie peronów w tych miejscowościach zostały zakończone” – oznajmił.

Prace na linii z Chojnic do Kościerzyny finansowane są z „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” oraz ze środków budżetowych PLK. Łączny koszt to około 22 mln zł netto.(PAP)

Komentarze