Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ruszyła odbudowa linii Mielec-Padew Narodowa

inforail
03.04.2022 12:45
0 Komentarzy
Niemal 100 mln zł kosztować będzie odbudowa linii kolejowej na odcinku Mielec-Padew Narodowa na Podkarpaciu.

Inwestycja jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowa, a wspófinansowana jest z Regionalnego Programu Operacyjnego woj. podkarpackiego.

Kolejny etap

Wiceminister infrastruktury Rafał Weber przypomniał, że w tamtym roku we wrześniu, dzięki remontowi torów połączenia kolejowe wróciły odcinek Dębica-Mielec.

„Dziś symbolicznie zaczynamy kolejny etap remontu linii L25. Tu, jak w soczewce widać zwiększenie dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców Mielca i okolic. Chcemy stwarzać w każdym regionie możliwości do szybkiego i komfortowego przemieszczania się. Zrobimy wszystko, żeby kolejną perspektywę europejską, jak również środki z Krajowego Planu Odbudowy spożytkować na tego typu inwestycję” – dodał Weber.

Natomiast marszałek woj. podkarpackiego Władysław Ortyl podkreślił, że po zakończeniu inwestycji zwiększy się liczba pociągów pasażerskich, zarówno tych regionalnych jak i dalekobieżnych.

„Chcę podkreślić także znaczenie gospodarcze szczególnie tego odcinka Mielec–Padew Narodowa, który łączy się z linią LHS. Gdy dodamy do tego remont linii Padew–Wola Baranowska i rozbudowę terminali przeładunkowych w Woli Baranowskiej, tworzy nam się pełny obraz tego przedsięwzięcia, które będzie miało olbrzymie znacznie dla potencjału gospodarczego tego regionu” – przekonywał Ortyl.

Jak dodał członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych Piotr Majerczak, inwestycja zwiększa dostępność i znaczenie kolei na Podkarpaciu. „Dzięki przedsięwzięciu po 12 latach wróciły pociągi pasażerskie na trasę Mielec–Dębica. Kolejne zadanie zapewni wznowienie połączeń kolejowych z Mielca do Padwi. Powstaną nowe możliwości komunikacji, które poprawią poziom życia mieszkańców. Lepsze warunki będą także w przewozach towarów” – mówił.

Modernizacja torów na odcinku Mielec-Padew już się rozpoczęła. Obecnie przygotowywany jest teren do układania nowych torów i budowy peronów. Pierwszy etap prac to usuwanie starych szyn i podkładów.

W pierwszych miesiącach na odcinku Mielec-Padew równolegle do prac torowych przebudowane będą perony. Roboty przy peronach będą widoczne na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. Wybudowane zostaną tam nowe, odpowiednio wyższe perony. Przewidziano jasne oświetlenie oraz wiaty i ławki. Podróże ułatwią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, z szerokimi dojściami, zabezpieczonymi barierkami. Ułatwieniem dla podróżnych niewidomych i niedowidzących będą ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze.

W ramach inwestycji wybudowany zostanie też wiadukt w Mielcu. Przebudowanych zostanie też w sumie 12 przejazdów kolejowo-drogowych.

Przygotowanie odcinka Mielec-Padew do ruchu pociągów przewidziano do końca bieżącego roku. Zakończenie wszystkich prac, w tym przy budowie wiaduktu drogowego, zaplanowano na I kwartał 2023 r.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Dębica-Mielec-Padew” wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny województwa podkarpackiego na lata 2014-2020. Dotychczas podpisano umowy na prace o wartości ponad 323 mln zł. (PAP)

Komentarze