Ruszyła odbudowa linii Mielec-Padew Narodowa
Niemal 100 mln zł kosztować będzie odbudowa linii kolejowej na odcinku Mielec-Padew Narodowa na Podkarpaciu.
Inwestycja jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowa, a wspófinansowana jest z Regionalnego Programu Operacyjnego woj. podkarpackiego.
Kolejny etap
Wiceminister infrastruktury Rafał Weber przypomniał, że w tamtym roku we wrześniu, dzięki remontowi torów połączenia kolejowe wróciły odcinek Dębica-Mielec.
„Dziś symbolicznie zaczynamy kolejny etap remontu linii L25. Tu, jak w soczewce widać zwiększenie dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców Mielca i okolic. Chcemy stwarzać w każdym regionie możliwości do szybkiego i komfortowego przemieszczania się. Zrobimy wszystko, żeby kolejną perspektywę europejską, jak również środki z Krajowego Planu Odbudowy spożytkować na tego typu inwestycję” – dodał Weber.
Natomiast marszałek woj. podkarpackiego Władysław Ortyl podkreślił, że po zakończeniu inwestycji zwiększy się liczba pociągów pasażerskich, zarówno tych regionalnych jak i dalekobieżnych.
„Chcę podkreślić także znaczenie gospodarcze szczególnie tego odcinka Mielec–Padew Narodowa, który łączy się z linią LHS. Gdy dodamy do tego remont linii Padew–Wola Baranowska i rozbudowę terminali przeładunkowych w Woli Baranowskiej, tworzy nam się pełny obraz tego przedsięwzięcia, które będzie miało olbrzymie znacznie dla potencjału gospodarczego tego regionu” – przekonywał Ortyl.
Jak dodał członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych Piotr Majerczak, inwestycja zwiększa dostępność i znaczenie kolei na Podkarpaciu. „Dzięki przedsięwzięciu po 12 latach wróciły pociągi pasażerskie na trasę Mielec–Dębica. Kolejne zadanie zapewni wznowienie połączeń kolejowych z Mielca do Padwi. Powstaną nowe możliwości komunikacji, które poprawią poziom życia mieszkańców. Lepsze warunki będą także w przewozach towarów” – mówił.
Modernizacja torów na odcinku Mielec-Padew już się rozpoczęła. Obecnie przygotowywany jest teren do układania nowych torów i budowy peronów. Pierwszy etap prac to usuwanie starych szyn i podkładów.
W pierwszych miesiącach na odcinku Mielec-Padew równolegle do prac torowych przebudowane będą perony. Roboty przy peronach będą widoczne na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. Wybudowane zostaną tam nowe, odpowiednio wyższe perony. Przewidziano jasne oświetlenie oraz wiaty i ławki. Podróże ułatwią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, z szerokimi dojściami, zabezpieczonymi barierkami. Ułatwieniem dla podróżnych niewidomych i niedowidzących będą ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze.
W ramach inwestycji wybudowany zostanie też wiadukt w Mielcu. Przebudowanych zostanie też w sumie 12 przejazdów kolejowo-drogowych.
Przygotowanie odcinka Mielec-Padew do ruchu pociągów przewidziano do końca bieżącego roku. Zakończenie wszystkich prac, w tym przy budowie wiaduktu drogowego, zaplanowano na I kwartał 2023 r.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Dębica-Mielec-Padew” wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny województwa podkarpackiego na lata 2014-2020. Dotychczas podpisano umowy na prace o wartości ponad 323 mln zł. (PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze