Ruszyła budowa wiaduktu nad torami w Czyżewie
Większe bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego mają być efektem rozpoczętej budowy wiaduktu nad torami kolejowymi w Czyżewie (Podlaskie).
To element modernizacji trasy kolejowej Rail Baltica na odcinku Czyżew-Białystok.
Efekty prac
Jak podaje PAP przedstawiciele inwestora – PKP PLK SA – zaprezentowali w Czyżewie efekty prowadzonych prac na stacji kolejowej i poinformowali o budowie wiaduktu nad torami kolejowymi na linii Warszawa-Białystok.
Trwa stawianie podpór pod wiadukt. „Bezkolizyjna przeprawa zastąpi przejazd w poziomie szyn. Zwiększy się bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz drogowego. Kierowcy bez czekania przed rogatkami dojadą do stacji i południowej części miasta. Dla pieszych i rowerzystów wzdłuż ok. 1 km nowej drogi przewidziany jest 3,5 m trakt. Roboty prowadzone są przy zachowanym ruchu pociągów” – poinformowało w przekazanym PAP komunikacie prasowym PKP PLK.
Trwają prace przy budowie dróg, które mają połączyć ulice Szkolną i Ciechanowiecką. PKP Polskie Linie Kolejowe podały także, że zaawansowane są prace przy przebudowie wiaduktu kolejowego nad ulicą Nurską. Prowadzone są też roboty na moście kolejowym i dwóch mostach drogowych w rejonie wsi Czyżew Ruś-Kolonia. „Koło wsi Siennica-Pietrasze powstaje wiadukt nad drogą gminną” – podały PKP PLK.
Na samej stacji kolejowej Czyżew wykonana jest większość zaplanowanych prac. „Są nowe konstrukcje peronów. Przygotowany został nowy układ torów. Sprawny i bezpieczny przejazd pociągów zapewniają zamontowane rozjazdy i urządzenia sterowania. Od wiosny pracuje nowa nastawnia wyposażona w komputerowe systemy” – podkreślono w komunikacie. Budowane jest przejście podziemne.
Modernizacja ok. 70-km odcinka Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica rozpoczęła się we wrześniu 2020 r. i – jak zapowiadały wcześniej PKP PLK – mają się zakończyć w 2023 r. Władze PKP PLK zapowiadały na początku inwestycji, że w 2024 r. ma być jeszcze instalowany system sterowania. Inwestycja kosztuje 3,4 mld zł i jest kwotą ok. 3 mld zł dofinansowana z UE z programu CEF – Connecting Europe Łącząc Europę.
PKP PLK informowały wcześniej, że na odcinku Czyżew – Białystok powstanie: 10 mostów kolejowych, 17 wiaduktów drogowych, osiem wiaduktów kolejowych, dwa tunele drogowe, 14 przejść podziemnych.
W środę inwestor poinformował, że na całym odcinku Czyżew-Białystok, poza Czyżewem, prowadzone są prace na sześciu stacjach i dwunastu przystankach kolejowych. Np. na stacji Łapy usunięto stary peron, demontowane są stare tory, sieć trakcyjna. Przygotowywany jest teren pod budowę wiaduktu kolejowego na ul. Nilskiego-Łapińskiego. „W Łapach i dzielnicy Łapy Osse PLK zbudują dwa wiadukty drogowe oraz cztery bezpieczne przejścia podziemne” – poinformowano w komunikacie.
„W Szepietowie podróżni korzystają już z dwóch nowych peronów. Budowane jest przejście podziemne. Przebudowywane są perony na przystankach Bojary, Baciuty, Trypucie i Niewodnica. W Białymstoku są roboty przy peronach, przejściu podziemnym i zadaszeniu na stacji” – czytamy w informacji prasowej. Trwa budowa drugiego mostu kolejowego nad rzeką Narew w Uhowie koło Łap.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze