Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ruszyła budowa wiaduktu nad torami w Czyżewie

inforail
19.10.2022 13:45
0 Komentarzy

Większe bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego mają być efektem rozpoczętej budowy wiaduktu nad torami kolejowymi w Czyżewie (Podlaskie).

To element modernizacji trasy kolejowej Rail Baltica na odcinku Czyżew-Białystok.

Efekty prac

Jak podaje PAP przedstawiciele inwestora – PKP PLK SA – zaprezentowali w Czyżewie efekty prowadzonych prac na stacji kolejowej i poinformowali o budowie wiaduktu nad torami kolejowymi na linii Warszawa-Białystok.

Trwa stawianie podpór pod wiadukt. „Bezkolizyjna przeprawa zastąpi przejazd w poziomie szyn. Zwiększy się bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz drogowego. Kierowcy bez czekania przed rogatkami dojadą do stacji i południowej części miasta. Dla pieszych i rowerzystów wzdłuż ok. 1 km nowej drogi przewidziany jest 3,5 m trakt. Roboty prowadzone są przy zachowanym ruchu pociągów” – poinformowało w przekazanym PAP komunikacie prasowym PKP PLK.

Trwają prace przy budowie dróg, które mają połączyć ulice Szkolną i Ciechanowiecką. PKP Polskie Linie Kolejowe podały także, że zaawansowane są prace przy przebudowie wiaduktu kolejowego nad ulicą Nurską. Prowadzone są też roboty na moście kolejowym i dwóch mostach drogowych w rejonie wsi Czyżew Ruś-Kolonia. „Koło wsi Siennica-Pietrasze powstaje wiadukt nad drogą gminną” – podały PKP PLK.

Na samej stacji kolejowej Czyżew wykonana jest większość zaplanowanych prac. „Są nowe konstrukcje peronów. Przygotowany został nowy układ torów. Sprawny i bezpieczny przejazd pociągów zapewniają zamontowane rozjazdy i urządzenia sterowania. Od wiosny pracuje nowa nastawnia wyposażona w komputerowe systemy” – podkreślono w komunikacie. Budowane jest przejście podziemne.

Modernizacja ok. 70-km odcinka Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica rozpoczęła się we wrześniu 2020 r. i – jak zapowiadały wcześniej PKP PLK – mają się zakończyć w 2023 r. Władze PKP PLK zapowiadały na początku inwestycji, że w 2024 r. ma być jeszcze instalowany system sterowania. Inwestycja kosztuje 3,4 mld zł i jest kwotą ok. 3 mld zł dofinansowana z UE z programu CEF – Connecting Europe Łącząc Europę.

PKP PLK informowały wcześniej, że na odcinku Czyżew – Białystok powstanie: 10 mostów kolejowych, 17 wiaduktów drogowych, osiem wiaduktów kolejowych, dwa tunele drogowe, 14 przejść podziemnych.

W środę inwestor poinformował, że na całym odcinku Czyżew-Białystok, poza Czyżewem, prowadzone są prace na sześciu stacjach i dwunastu przystankach kolejowych. Np. na stacji Łapy usunięto stary peron, demontowane są stare tory, sieć trakcyjna. Przygotowywany jest teren pod budowę wiaduktu kolejowego na ul. Nilskiego-Łapińskiego. „W Łapach i dzielnicy Łapy Osse PLK zbudują dwa wiadukty drogowe oraz cztery bezpieczne przejścia podziemne” – poinformowano w komunikacie.

„W Szepietowie podróżni korzystają już z dwóch nowych peronów. Budowane jest przejście podziemne. Przebudowywane są perony na przystankach Bojary, Baciuty, Trypucie i Niewodnica. W Białymstoku są roboty przy peronach, przejściu podziemnym i zadaszeniu na stacji” – czytamy w informacji prasowej. Trwa budowa drugiego mostu kolejowego nad rzeką Narew w Uhowie koło Łap.(PAP)

Komentarze