Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rozpoczyna się budowa zaplecza dla ŁKA

inforail
07.02.2013 10:40
0 Komentarzy
W środę, 6 lutego, Maciej Głowacki, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Sp. z o.o., oraz Roman Przybył, prezes firmy Trakcja S.A., podpisali umowę na zaprojektowanie i wybudowanie zaplecza technicznego dla taboru ŁKA. To kolejny etap przybliżający do uruchomienia siatki stałych połączeń kolejowych w naszym województwie. – Zaplecze zagwarantuje nam obsługę pojazdów przez najbliższych kilkanaście lat –powiedział inicjator całego przedsięwzięcia, marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień.
Prezentacja lokalizacji zaplecza technicznego ŁKA
Przypomnijmy. Do przetargu zgłosiło się pięć firm i konsorcjów. Trzy zostały wykluczone z uwagi na błędy lub braki formalne złożonych ofert i ich uzupełnień. W wyścigu po kontrakt pozostały tylko Trakcja oraz konsorcjum BUDIMEX S.A i Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. Oferta pierwszej z nich była najkorzystniejsza ze względu na wszystkie kryteria brane pod uwagę przy wyborze. Zwycięzca zaproponował wykonanie projektu i inwestycji za blisko 68 mln zł brutto. Prezes Maciej Głowacki cieszył się, że całość projektu, jakim jest Łódzka Kolej Aglomeracyjna, posuwa się do przodu i zmierza do szczęśliwego finału: – Podpisanie tej umowy, to zamknięcie przygotowań do realizacji projektów związanych z Łódzką Koleją Aglomeracyjną.
Obiekt zlokalizowany będzie w Łodzi na terenie stacji kolejowej Łódź – Widzew. Na terenie zaplecza technicznego prowadzone będą procesy związane z przeglądami technicznymi, naprawą oraz bieżącym utrzymaniem taboru. Przypomnijmy, że 20 pociągów dla ŁKA dostarczy Stadler. Inwestycja obejmować będzie budowę elementów infrastruktury: hali technologicznej wraz ze specjalistycznymi urządzeniami, układu torowego z systemem rozjazdów oraz sterowaniem automatycznym, myjni taboru, oczyszczalni ścieków oraz punkty utrzymania czystości w taborach. Termin oddania go do użytku to koniec maja 2014 roku. – Nie jest to nasz największy kontrakt, ale za to jeden z najważniejszych. Mimo napiętego terminu realizacji, jestem przekonany, że go dotrzymamy –powiedział Roman Przybył, prezes Trakcji.
Tak ma wyglądać zaplecze techniczne ŁKA
Celem projektu „Budowa Systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”jest stworzenie systemu transportu szynowego obejmującego województwo łódzkie. W pierwszym etapie ruch pociągów będzie się odbywał na bazie istniejących i zmodernizowanych linii kolejowych po 4 liniach: Łódź Kaliska –Sieradz, Łódź Kaliska –Łowicz, Łódź Widzew –Kutno, Łódź Fabryczna –Koluszki. Ponadto w związku z projektem realizowane są dodatkowe inwestycje mające usprawnić powstający system. Modernizowane są linie kolejowe oraz przystanki kolejowe. Przebudowa tych ostatnich polega na dostosowaniu istniejącej infrastruktury do obecnych wymogów technicznych (perony, wiaty) jak również na poprawie dostępności poprzez utworzenie parkingów, wiat rowerowych, dojść do peronów, przejść przez tory i dostosowanie dla potrzeb osób niepełnosprawnych (podjazdy, windy).

Komentarze