Rozpoczęła się budowa wiaduktu na linii kolejowej nr 104; są utrudnienia dla kierowców

W Rabce-Zdroju we wtorek, 19 września 2023 roku, rozpoczęły się prace przy budowie nowego wiaduktu, który zastąpi trzy przejazdy kolejowo-drogowe.
Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami – ruch samochodowy został skierowany na przygotowany tymczasowy objazd ul. Zakopiańskiej.
Nowy wiadukt
Nowy wiadukt powstaje w ramach modernizacji odcinka kolejowego Chabówka – Rabka Zaryte. Będzie to bezkolizyjny obiekt o szerokości blisko 16 m i wysokości 4,80 m, który zapewni sprawny i bezpieczny ruch kolejowy oraz drogowy. Zamiast trzech przejazdów na poziomie szyn, będzie dwupoziomowe skrzyżowanie. Wraz z budową wiaduktu kolejowego, zostaną także wykonane dwa ronda oraz chodniki w ciągu ul. Zakopiańskiej. Prace obejmą również przebudowę wodociągu, kanalizacji deszczowej i sanitarnej – poinformował zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Trakt kolejowy Chabówka – Rabka Zaryte to część realizowanej inwestycji na linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. Dzięki modernizacji na nieużywaną od wielu lat trasę wrócą pociągi. Obecnie prace budowalne prowadzone są także na odcinku Klęczany – Nowy Sącz.
„Duże, strategiczne inwestycje, które realizuje rząd, oznaczają także lokalne ułatwienia w prowadzeniu ruchu. Nowy wiadukt oznacza, że ruch kolejowy, który będzie bardzo duży po ukończeniu projektu +Podłęże-Piekiełko+, nie będzie wstrzymywał ruchu samochodowego ani przeszkadzał mieszkańcom” – przekazał w komunikacie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Koszt modernizacji kolejowego odcinka Chabówka – Rabka Zaryte na linii nr 104 to blisko 370 mln zł netto. Modernizacja linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, jest częścią większego przedsięwzięcia o nazwie „Podłęże – Piekiełko”. Inwestycja PLK SA, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Koszt przebudowy całego odcinka Nowy Sącz – Chabówka i połączenie go z podkrakowskim Podłężem szacowany jest na około 10 mld zł. Prace zasadnicze mają zakończyć się w 2028 roku.
Inwestycja jest finansowana w ramach Krajowego Planu Odbudowy, a kolejne odcinki mają być także finansowane m.in. ze środków unijnych. Dzięki inwestycji przejazd koleją z Krakowa do Zakopanego potrwa 1,5 godz., a czas podróży na trasie Kraków-Nowy Sącz wyniesie 50 min. (PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze