Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rozpoczęcie produkcji push&pulli dla PKP Intercity w tym roku mało prawdopodobne

inforail
24.02.2023 19:45
0 Komentarzy

Newag liczy na szybkie rozstrzygnięcie przetargu na push-pulle, ale podobnie jak z Polregio, realizacja tego projektu jest uzależniona od środków z KPO – poinformował PAP Biznes prezes spółki Zbigniew Konieczek.

Prezes obawia się jednak, że w 2023 roku nowosądecka firma nie ruszy z produkcją dla żadnego z tych dwóch projektów.

Jedna oferta

„W konsorcjum z Pesą, jako jedyni złożyliśmy ofertę w przetargu PKP Intercity na pojazdy typu push-pull i obecnie czekamy na decyzję zamawiającego. W zapisach przetargowych jest warunek o realizacji zamówienia dopiero w sytuacji uzyskania środków z Krajowego Programu Odbudowy, ale jesteśmy raczej optymistami i liczymy na szybkie rozstrzygnięcie. Po złożeniu oferty były komentarze o cenie znacząco przekraczającej budżet, ale tu trzeba mieć na względzie fakt, że SIWZ był przygotowywany ponad dwa lata temu, czyli w całkowicie innych uwarunkowaniach cenowych i inflacyjnych. W międzyczasie wzrosty cen energii były kilkukrotne, a ceny surowców i płace zwiększyły się dwucyfrowo” – powiedział prezes w wywiadzie dla PAP Biznes.

„Podobny warunek, czyli uzależnienie od środków z KPO, ma realizacja umowy z Polregio. Pomimo naszego optymizmu, to jesteśmy realistami co do możliwości szybkiego pozyskania środków z KPO. Obawiam się, że w tym roku nie rozpoczniemy produkcji dla żadnego z tych dwóch projektów, pomimo tego, że planowaliśmy rozpoczęcie produkcji pojazdów push-pull jeszcze w IV kwartale br.” – dodał.

Zgonie z informacjami z końca stycznia konsorcjum Pesy i Newagu złożyło jedyną ofertę w przetargu PKP Intercity na 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi. Wartość oferty to 7,82 mld zł brutto.

Polregio podpisało w styczniu umowy ramowe z Newagiem, Pesą, FPS Cegielski i Stadler Polska na dostawę do 200 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (EZT) za ponad 7 mld zł. Nowe pociągi mają być dostarczone w ciągu najbliższych trzech lat.

(PAP)

Komentarze