Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rozbudowany Flirt3 ŁKA wyrusza na trasy województwa łódzkiego

inforail
15.11.2021 11:15
0 Komentarzy

W poniedziałek 15 listopada br. pierwszy, rozbudowany pociąg ŁKA typu Flirt wyjedzie w swoją premierową podróż o godz.15:06 z Łodzi Fabrycznej do Skierniewic.

Zanim to jednak nastąpi, nowy skład jest dostępny na dworcu dla wszystkich zainteresowanych już od godz.12:00. Szkoda, że przewoźnik przesłał tę informację dopiero o godzinie 12:24…

10 dłuższych Flirtów

Łódzka Kolej Aglomeracyjna posiada 20 pojazdów typu Flirt, z czego 10 zostało przeznaczonych do rozbudowy o trzeci, dodatkowy człon. Do końca bieżącego roku Spółka zamierza oddać do eksploatacji 4 takie składy. Rozbudowa pozostałych będzie odbywała się sukcesywnie – docelowo do końca czerwca 2022 r.

Dzięki inwestycji liczba miejsc siedzących w pociągu zwiększyła się ze 120 do186. Długość dodatkowego przedziału pasażerskiego wynosi 17,5 metra, a całego rozbudowanego pojazdu 63,2 metra. W członie znajduje się 66 miejsc siedzących i dwie pary drzwi. Wyposażony jest – zgodnie z obecnym standardem pociągów FLIRT – w klimatyzację, wifi, gniazdka elektryczne i urządzenia bezpieczeństwa.

W ramach umowy producent pociągu – firma Stadler – zobowiązała się także do utrzymania pociągów do 2029 r.

Rozbudowa pojazdów Flirt3 to projekt innowacyjny w skali Polski i Europy. Inwestycja ta – realizowana w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap III – została dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

O Flirtach

Konstrukcja zespołów trakcyjnych typu FLIRT jest oparta na elastycznej, dostosowanej do potrzeb użytkowników koncepcji pojazdu, której fundamentem jest sprawdzony, przetestowany system modułowy, dzięki któremu każdy zespół trakcyjny można dopasować do wymogów przewozów regionalnych i międzymiastowych. Produkowane są zespoły trakcyjne liczące od dwóch do ośmiu członów, z liczbą miejsc siedzących od 120 do 488. Krótsze składy można z czasem rozbudować o kolejne wagony, aby umożliwić przewóz większej liczby osób.

Komentarze