Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rośnie liczba pasażerów na kolei

inforail
31.05.2022 12:45
0 Komentarzy
W kwietniu 2022 r. koleją podróżowało ponad 26,9 mln – podał UTK.

Stanowi to wzrost odpowiednio o 92,6% w liczbie przewiezionych pasażerów w stosunku do analogicznego okresu w 2021 r.

PRZEWOZY PASAŻERSKIE

W kwietniu ponad 26,9 mln osób skorzystało z usług kolei, co oznacza, że w porównaniu do kwietnia 2021 r. na kolej powróciło 12,9 mln pasażerów (+92,6% rok do roku). Praca przewozowa osiągnęła poziom 1,8 mld pasażerokilometrów i była o niemal 1 mld pasażerokilometrów wyższa (117,2%) niż przed rokiem. Mniejszy wzrost odnotowano w  wartościach pracy eksploatacyjnej, która wyniosła 14,9 mln pociągokilometrów – o 0,8 mln pociągokilometrów więcej (5,4%). W kwietniu średnia odległość przejazdu pasażera wyniosła 67,6 km, co oznacza, że była o 7,7 km dłuższa (12,8%) w porównaniu z rokiem 2021.

Dla części przewoźników kwiecień zakończył się ponad dwukrotnym wzrost liczby pasażerów w porównaniu do ubiegłego roku. W przypadku PKP Intercity to aż o 162% pasażerów więcej, Kolei Wielkopolskich 123,3%, Kolei Małopolskich 106,2%, Kolei Śląskich 104,6%, a Kolei Dolnośląskich 104,3%.

Kwiecień 2022 r. w porównaniu z rekordowym pod względem liczby przewiezionych pasażerów marcem tego roku okazał się nieznaczne słabszy. Ogółem przewoźnicy wykazali o 1,5 mln pasażerów mniej (-5,4 %), wykonali pracę przewozową o 51,1 mln pasażerokilometrów niższą (-2,7%), a pracę eksploatacyjną niższą o 1,2 mln pociągokilometrów (-7,4%) niż miesiąc wcześniej. Natomiast średnia odległość podróży okazała się być o 1,8 km dłuższa (2,8%) w porównaniu do marca tego roku.

Ogółem od początku 2022 r. z usług kolei skorzystało prawie 98 mln pasażerów, wykonano pracę przewozową na poziomie 6,3 mld pasażerokilometrów, a pracę eksploatacyjną w wysokości 61 mln pociągokilometrów.

Komentarze