Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Remont dworca Kraków Główny na półmetku

inforail
10.11.2011 11:06
0 Komentarzy
Trwa modernizacja dworca Kraków Główny. Widać już pierwsze efekty remontu. Do użytku oddany jest już peron I, a od kilku dni pierwsi podróżni mogą również korzystać z peronu III. Prace przebiegają terminowo, a nowe elementy infrastruktury kolejowej zapewniają wyższy standard obsługi pasażera. Tempa nabrała również modernizacja Tunelu Magda. Na jego ścianach pojawi się specjalna okładzina, wymieniona zostanie instalacja oświetleniowa i nagłośnienie, pojawią się nowe tablice informacyjne i wyświetlacze. Kostkę betonową na podłodze zastąpi posadzka granitowa.Jak poinformował Maciej Dutkiewicz z PKP PLK zastosowane materiały budowlane są najwyższej klasy. Wiaty peronowe zostały obłożone trwałymi i estetycznymi panelami aluminiowymi. Stacja Kraków Główny nabrała dzięki temu lekkości i wygląda nowocześnie.
Remont dworca Kraków Główny na półmetku (foto: PKP PLK)Remont dworca Kraków Główny na półmetku (foto: PKP PLK)Remont dworca Kraków Główny na półmetku (foto: PKP PLK)
Na dworcu będzie nie tylko estetyczniej ale także bezpieczniej. Wyburzono już część peronu IV, gdzie ma powstać plac manewrowy dla karetek i ratownictwa technicznego. Powstała w ten sposób droga przeciwpożarowa pozwoli na szybką reakcję służb w razie pożaru czy awarii. Ponadto, w trosce o dobro osób niepełnosprawnych montowane są specjalne ułatwienia, pozwalające na szybsze i bezpieczniejsze przemieszczanie się po peronach. Już w listopadzie uruchomione zostaną dodatkowe windy na peronach I i III.
Stacja Kraków Główny ma strategiczne znaczenie dla podróżnych z aglomeracji, regionu, całej Polski, a nawet z zagranicy. Jest jedynym w kraju tak bogato wyposażonym centrum komunikacyjnym, które umożliwia przesiadkę np. z pociągu dalekobieżnego do pociągu jadącego na lotnisko. W obrębie dworca można się przesiąść do linii podziemnego tramwaju, autobusu miejskiego, podmiejskiego lub dalekobieżnego. Na pasażerów czekają również miejsca do parkowania aut osobowych zbudowane bezpośrednio nad torami. Na jednym z peronów jest również parking rowerowy –poinformował Maciej Dutkiewicz. Modernizacja infrastruktury kolejowej stacji Kraków Główny odbywa się w ramach projektu POliŚ 7.3-7 „Zintegrowany System Transportu Zbiorowego w aglomeracji krakowskiej”.
Remont dworca Kraków Główny na półmetku (foto: PKP PLK)Remont dworca Kraków Główny na półmetku (foto: PKP PLK)Remont dworca Kraków Główny na półmetku (foto: PKP PLK)
Na stację Kraków Główny dojeżdżaj, między innymi, pociągi z Wieliczki. Na końcu modernizowanej obecnie linii Kraków Bieżanów –Wieliczka Rynek, nieopodal zabytkowej kopalni soli, powstanie nowy przystanek osobowy. Zbudowane zostaną również dwa parkingi Park&Ride przy stacji Wieliczka i Wieliczka Rynek. Wartość robót budowlanych wyniesie finalnie ponad 126 mln zł brutto. Kiedy ujrzymy 100 procent efektów prac? W maju 2012 roku. Na tę właśnie datę przewidywane jest zakończenie realizacji projektu.

Komentarze