Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ratunkowe SN82 i SN83 wyjechały na mazowieckie szlaki. Koniec ZKA

inforail
24.01.2024 15:15
0 Komentarzy

Weronika i Jacek – tak nazywają się dwa pojazdy spalinowe wydzierżawione od spółki SKPL Cargo, które już wyruszyły na szlak.

Obsługują połączenia kolejowe na trasie Tłuszcz – Ostrołęka – Chorzele.

Dwa składy od SKPL

W drugiej połowie stycznia Koleje Mazowieckie pozyskały dwa szynobusy od SKPL Cargo. Pierwszy z nich to jednoczłonowy pojazd spalinowy typu DH1 (serii SN82-003), któremu wspomniana spółka przewozowa nadała imię Weronika, drugi natomiast to Jacek – pojazd dwuczłonowy typu DH2 (serii SN83-001). Koleje Mazowieckie podpisały umowę na ich użytkowanie do 14 grudnia 2024 r., a jej wartość to ponad 1,9 mln zł netto.

Weronika i Jacek – tak nazywają się dwa pojazdy spalinowe wydzierżawione od spółki SKPL Cargo, które już wyruszyły na szlak.
Skład SKPL w Kolejach Mazowieckich/foto: KM

Dzięki pozyskaniu wspomnianych autobusów szynowych możliwe było przywrócenie obsługi połączeń pojazdami szynowymi na linii nr 35 Ostrołęka – Chorzele oraz wycofanie awaryjnej Zastępczej Komunikacji Autobusowej.

Ponadto przekierowany wcześniej pojazd serii SA135, który obsługiwał niektóre połączenia na linii nr 35, wrócił na linię nr 27 Nasielsk – Sierpc. W konsekwencji tego zostaje przywrócone kursowanie wszystkich pociągów na trasie Nasielsk – Sierpc, a awaryjna ZKA na wskazanym odcinku przestaje funkcjonować.

Weronika i Jacek – tak nazywają się dwa pojazdy spalinowe wydzierżawione od spółki SKPL Cargo, które już wyruszyły na szlak.
Skład SKPL w Kolejach Mazowieckich/foto: KM

Komentarze