Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Radom: Jest pierwsza umowa na modernizację trasy do Warszawy

inforail
29.01.2013 09:05
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na zaprojektowanie i budowę systemu sterowania ruchem kolejowym na linii łączącej Warszawę z Radomiem. To pierwsza z serii umów na modernizację trasy kolejowej ze stolicy do Radomia. Głównym celem zadania jest wymiana wszystkich urządzeń potrzebnych do zarządzania i prowadzenia ruchu pociągów na linii kolejowej między stacją Warszawa Okęcie a stacją Radom. Roboty będą obejmowały zaprojektowanie i wybudowanie urządzeń sterowania ruchem na stacjach oraz pomiędzy nimi. Będą to między innymi semafory, urządzenia sterujące ich pracą oraz pozostałe systemy związane z zarządzaniem i prowadzeniem ruchu kolejowego. Wykonawcą zadania jest konsorcjum THALES Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum) THALES Transportation Systems GmbH oraz TRAKCE, a.s. Wartość zamówienia to 316.725.000,00 PLN (brutto), wykonawca jest zobowiązany do zrealizowania jej w ciągu 33 miesięcy od podpisania umowy.
Modernizacja linii kolejowej na odcinku Warszawa Okęcie –Radom została podzielona na kilka etapów. Na tej trasie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują zrealizować roboty budowlane z zakresu torowego, obiektów inżynieryjnych, kompleksowej wymiany sieci trakcyjnej oraz przebudowę peronów i małej architektury. Obecnie PKP PLK prowadzą procedury przetargowe związane z wyłonieniem wykonawcy modernizacji stacji Radom. Po zakończeniu procedur przetargowych, w 2013 roku planowane jest również podpisanie umów na modernizację odcinków od stacji Warszawa Okęcie przez Czachówek do Warki. Modernizacja ostatniego odcinka Warka –Radom, wiążąca się, między innymi z budową drugiego toru, planowana jest kolejnej perspektywie finansowania UE na lata 2014 –2020. Jednym z głównych celów modernizacji trasy Warszawa –Radom jest podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 160 km/h.
Pełna nazwa zadania „Zaprojektowanie i wybudowanie zintegrowanego systemu sterowania i kierowania ruchem kolejowym na odcinku Warszawa Okęcie –Radom linii nr 8 w ramach projektu POIiŚ 7.1-19.1 „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie –Radom”.
Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

Komentarze