Pudła do ICx powstaną we Wrocławiu
W 2017 roku gotowe będzie pierwsze pudło do pociągu ICx,wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Bombardiera. Jak poinformował dziśproducent wiążę się to z koniecznością wprowadzenia nowoczesnej technologiilaserowego spawania 3D. Bombardier rozbuduje także fabrykę, wybuduje nowe hale i lakiernię, a także zwiększyzatrudnienie o około 100 osób.
Produkcja pudeł do pociągów ICx nie będzie realizowanajedynie we Wrocławiu. Już teraz w Niemczech budowane są pierwsze jednostki dlaNiemieckich Kolei. Wybór polskiej fabryki ma jednak olbrzymie znaczenie dla jejrozwoju. To nie tylko inwestycja w nowe technologie, ale także umocnienie jejmiejsca w globalnej strukturze koncernu. To także nowy etap rozwoju. Wrocławrozpoczyna bowiem produkcję pudeł do pociągów HS. Wcześniej Bombardier budowałtam pudła lokomotyw, ostatnio zaś składów S Bahn dla Hamburga. Te ostatniewkrótce mają być gotowe do dalszego przekazania do montowni.
Jak podkreśla Krzysztof Gablankowski, Prezes ZarząduBombardier Polska, wrocławska fabryka będzie pierwszą w Polsce, która zbudujetak długie konstrukcje spawane laserowo. Wykorzystywanie niemieckiejtechnologii będzie możliwe dzięki jej transferowi do Polski. Co ważne,wrocławska fabryka zatrudnia polskich pracowników. Łącznie dla Bombardierapracuje w naszym kraju ponad 1400 pracowników. Kontrakt DB zapewni pracę nanajbliższe 8 lat.
Dlaczego Wrocław? Nie chodzi tylko o tańszy procesprodukcyjny, ale także jego jakość czy możliwości infrastrukturalne ? tłumaczy SebastianRoss, szef jednostki Carbody&Welded Subassemblies. Ważne są także umiejętności polskich pracowników. Dla Wrocławia to takżeszansa na rozwój. Hala, jaka tam powstanie, będzie w zasadzie pierwszymnowym obiektem. Dotychczas Bombardier prowadził swoją działalność w XIXwiecznych halach, które także mają zostać odnowione. Wracając do nowych obiektówmają one być gotowe w przyszłym roku. Już teraz Bombardier rozpoczął prace przyich budowie.
Co jeszcze buduje Wrocław? To ramy wózków do pociągów Talgodla Arabii Saudyjskiej, Zefiro dla Kolei Włoskich dla wspomnianych ICx.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze