Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pudła do ICx powstaną we Wrocławiu

inforail
16.06.2015 11:52
0 Komentarzy

W 2017 roku gotowe będzie pierwsze pudło do pociągu ICx,wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Bombardiera. Jak poinformował dziśproducent wiążę się to z koniecznością wprowadzenia nowoczesnej technologiilaserowego spawania 3D. Bombardier rozbuduje także fabrykę, wybuduje nowe hale i lakiernię, a także zwiększyzatrudnienie o około 100 osób.

Produkcja pudeł do pociągów ICx nie będzie realizowanajedynie we Wrocławiu. Już teraz w Niemczech budowane są pierwsze jednostki dlaNiemieckich Kolei. Wybór polskiej fabryki ma jednak olbrzymie znaczenie dla jejrozwoju. To nie tylko inwestycja w nowe technologie, ale także umocnienie jejmiejsca w globalnej strukturze koncernu. To także nowy etap rozwoju. Wrocławrozpoczyna bowiem produkcję pudeł do pociągów HS. Wcześniej Bombardier budowałtam pudła lokomotyw, ostatnio zaś składów S Bahn dla Hamburga. Te ostatniewkrótce mają być gotowe do dalszego przekazania do montowni.

Jak podkreśla Krzysztof Gablankowski, Prezes ZarząduBombardier Polska, wrocławska fabryka będzie pierwszą w Polsce, która zbudujetak długie konstrukcje spawane laserowo. Wykorzystywanie niemieckiejtechnologii będzie możliwe dzięki jej transferowi do Polski. Co ważne,wrocławska fabryka zatrudnia polskich pracowników. Łącznie dla Bombardierapracuje w naszym kraju ponad 1400 pracowników. Kontrakt DB zapewni pracę nanajbliższe 8 lat.

Dlaczego Wrocław? Nie chodzi tylko o tańszy procesprodukcyjny, ale także jego jakość czy możliwości infrastrukturalne ? tłumaczy SebastianRoss, szef jednostki Carbody&Welded Subassemblies. Ważne są także umiejętności polskich pracowników. Dla Wrocławia to takżeszansa na rozwój. Hala, jaka tam powstanie, będzie w zasadzie pierwszymnowym obiektem. Dotychczas Bombardier prowadził swoją działalność w XIXwiecznych halach, które także mają zostać odnowione. Wracając do nowych obiektówmają one być gotowe w przyszłym roku. Już teraz Bombardier rozpoczął prace przyich budowie.

Co jeszcze buduje Wrocław? To ramy wózków do pociągów Talgodla Arabii Saudyjskiej, Zefiro dla Kolei Włoskich dla wspomnianych ICx.

Komentarze