Przystanek kolejowy Kraków Bonarka z nową informacją pasażerską
Pasażerowie korzystają już z nowego systemu dynamicznej informacji dla podróżnych na stacji kolejowej Kraków Bonarka.
Uruchomienie tych urządzeń stanowiło ostatni etap przystosowania linii kolejowej między Krakowem i Skawiną do obsługi połączeń aglomeracyjnych.
Spis treści:
- Jakie nowe urządzenia zainstalowano na stacji kolejowej Kraków Bonarka w ramach modernizacji?
- Na jakich przystankach pojawiły się nowoczesne tablice krawędziowe i infokioski?
- Ile wyniósł koszt modernizacji linii kolejowej między Krakowem a Skawiną?
Multimedialne kioski i tablice
Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych poinformował, że na zmodernizowanej stacji kolejowej Kraków Bonarka na podróżnych czekają multimedialne infokioski i elektroniczne tablice zmiennej treści. Zostały ona zainstalowane na peronach i kładce, która łączy ul. Tischnera ze stacją i ul. Puszkarską. Urządzenia wyświetlają bieżące informacje o rozkładzie jazdy i szczegóły na temat kolejnego pociągu, który pojawi się przy peronie.
„Nowoczesne tablice krawędziowe pojawiły się także na krakowskich przystankach Łagiewniki i Sanktuarium, a infokioski również na stacjach w Skawinie i Podborach Skawińskich” – wskazał przedstawiciel PLK.
Według niego na pozostałych przystankach: Kraków Opatkowice, Kraków Sidzina, Skawina Jagielnia, Skawina Zachodnia podróżni informacje o nadjeżdżających pociągach otrzymują przez zautomatyzowany system nagłośnienia.
Urządzenia te i systemy – zaznaczył Hamarnik – zostały zainstalowane w ramach ostatniego etapu prac przy modernizacji linii kolejowej nr 94 między Krakowem i Skawiną, mającej na celu przystosowanie jej do obsługi połączeń aglomeracyjnych.
Modernizacja kosztowała ponad 250 mln zł netto. Przebudowano stacje i przystanki, gdzie powstały nowoczesne perony, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Dostęp do kolei zwiększył się dzięki nowym przystankom: Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia, a przystanek Skawina Zachodnia został przesunięty, by ułatwić dotarcie do peronów mieszkańcom okolicznych osiedli.
„Dzięki tej inwestycji, finansowanej ze środków budżetowych, a także wcześniejszej budowie łącznicy kolejowej Kraków Podgórze – Kraków Zabłocie, przewoźnicy uruchomili połączenia aglomeracyjne do Skawiny i Oświęcimia – zainteresowanie pasażerów nimi rośnie z roku na rok” – wskazał Hamarnik.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze