Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przewozy Regionalne rozbudowują zaplecze w Lesznie

inforail
10.04.2015 12:31
0 Komentarzy

Wciąż rozbudowywane zaplecze techniczne Przewozów Regionalnych w Lesznie, pozwala na kompletne serwisowanie taboru przeznaczonego do pasażerskiego ruchu regionalnego. Organizator przewozów wymaga od nas poprawy jakości taboru. Będziemy obsługiwać połączenia nowymi pojazdami. Dzięki zagospodarowaniu istniejącej już sieci budynków, nowa baza techniczno ?eksploatacyjna nie wygenerowała wysokich kosztów inwestycyjnych, a otwarła rynek napraw. Zaplecze oferuje:dwustanowiskową halę o długości 134 m, z dwoma torami do przeglądów P1 ?P3, przystosowaną do bieżącego utrzymania od 100 do 120 jednostek taborowych,zapadnię do wymiany wózków tocznych i napędnych,stanowisko do demontażu silników trakcyjnych,podnośniki Kutruff?a do wymiany wózków kolejowych i naprawy podzespołów,Tokarkę typu UGE 300N,tokarkę UBF112N, sterowaną numerycznie, pozwalającą na toczenie zestawów kołowych tzw. metodą oszczędnościowąwagę tensometryczną?Budujemy w Lesznie po to, aby zaniechać sytuacji, w której region o największym potoku podróżnych pozbawiony jest bazy technicznej i usprawnić utrzymanie taboru.??mówi dyrektor Oddziału Wielkopolskiego, Mateusz Żmuda i informuje, że to nie koniec inwestycji w Lesznie.?Leszno zostało wytypowane do budowy nowego zaplecza z kilku powodów. Brano pod uwagę wielkość hal naprawczych, które byłyby odpowiednie do posiadanego taboru w najbliższej odległości od siedziby Oddziału. Najbliższą taką halą była hala dawnej Wagonowni na Ryczkach w Lesznie. Stacja Leszno jest dużym węzłem komunikacyjnym, gdzie zbiega się kilka linii kolejowych. Ma to ogromne znaczenie dla spływu taboru do ewentualnych napraw i przeglądów.??informuje naczelnik Działu Technicznego Oddziału Wielkopolskiego, Piotr Bok.?Pod koniec 2015 roku oddane do użytku zostaną: nowa hala dla myjni taboru kolejowego wraz z kanałem rewizyjnym w torze 709, lakiernia taboru kolejowego w torze 149 oraz tory postojowe 131-145 na stacji Leszno.??zapewnia naczelnik Bok i podkreśla, że ?inwestycje te w znacznym stopniu usprawnią prace przy taborze oraz pozwolą na pracę w warunkach, których nie mają inne Oddziały w Polsce.??Na sekcji aktualnie pracuje 200 osób. Ze względu na bezwzględnie szerszy zakres zadań będziemy zwiększać zatrudnienie?- mówi naczelnik Sekcji Przewozów Pasażerskich w Lesznie, Jan Feszczyn ??Nasze zaplecze ma doskonałą lokalizację. Znajduje się na linii kolejowej Poznań ?Wrocław, na styku dwóch oddziałów, którym już świadczymy usługi taborowe.? W przeciwieństwie do innych lokalizacji zapleczy Oddziału, Leszno nie jest jeszcze ograniczone terenowo . ?Jest gdzie budować??kończy Feszczyn.

Wkrótce rozpoczną się prace nad budową pierwszej w województwie wielkopolskim myjni całopociągowej, dzięki której Przewozy Regionalne będą mogły utrzymywać nie tylko swój tabor w należytej czystości. Nowa myjnia będzie wyposażona w technologię mycia w systemie zamkniętego obiegu wody. Rozbudowane zaplecza techniczne Przewozów Regionalnych dają Wielkopolanom miejsca pracy w komfortowych warunkach. Władze miasta są przychylnie nastawione do zaplanowanych przez Przewozy Regionalne planów: – ?Każda inwestycja,która tworzy dodatkowe miejsca pracy, a tym samym wpływa na rozwój miasta to dobra wiadomość dla mieszkańców. Oczywiście spółka Przewozy Regionalne może liczyć na współpracę i pełną życzliwość władz samorządowych. Zwłaszcza, że Leszno ma bogate tradycje w branży kolejnictwa. Często w przeszłości bywało nazywane ?kolejarskim miastem?i byłbym niezmiernie rad, gdyby inwestycje zaplanowane przez Przewozy Regionalne przyczyniły się do powrotu tego miana.?- wspomina Prezydent Miasta Leszna Łukasz Borowiak.Po skończeniu planowanych inwestycji Oddział Wielkopolski będzie posiadał jedno z najnowocześniejszych zapleczy technicznych w Polsce.

Komentarze