Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przebudowa dworca Warszawa Zachodnia do końca 2024 roku

inforail
19.07.2023 14:45
0 Komentarzy

W środę na konferencji kolejarze poinformowali, że najważniejsze prace na dworcu Zachodnim zostaną zakończone w połowie 2024 roku.

Całość przebudowy wraz z otwarciem nowego przejścia podziemnego planowana jest na koniec 2024 roku.

Utrudnienia

Przez remont stacji Warszawa Zachodnia od 25 czerwca aż do 2 września, podmiejska kolejowa linia średnicowa została zamknięta. Zmieniły się rozkłady jazdy Szybkiej Kolei Miejskiej linii S1 i S20 oraz Kolei Mazowieckich.

Zamknięty został też tor nr 2 WKD na odcinku od przystanku Warszawa Reduta Ordona do Warszawa Śródmieście WKD. W związku z tym pociągi kursują na tym odcinku jednotorowo.

We wtorek kolejarze poinformowali o kolejnych utrudnieniach. „W związku z rozpoczęciem kolejnej fazy robót tj. rozbiórki przejścia podziemnego i remontu peronów 1 i 2, od 29 lipca zamknięte zostanie przejście podziemne pod tymi peronami. Jest to związane z pracami przygotowawczymi” – powiedział dyrektor projektu w PKP PLK Marcin Kowalczyk.

„Staramy się, żeby te najważniejsze prace zostały zakończone do połowy przyszłego roku. Mówimy o górze czyli układzie torowym i wszystkich peronach. Ostatnim elementem będzie przejście podziemne, które zostanie otwarte na sam koniec inwestycji. W związku z tym, że jest to jeden obiekt i jest potrzebne pozwolenie na użytkowanie, tak aby można było puścić przede wszystkim bezpiecznie, ruch pieszych. Jest to związane z metodą prac czyli metodą podstropową” – zaznaczył Marcin Kowalczyk.

Wyjaśnił, że w momencie budowy stropu na segmencie 6, będą robione perony, układane tory, sieć trakcyjna, będzie budowane wysokie zadaszenie a pod spodem będzie kontynuowany poziom -1. „Następnie po wykonaniu poziomu -1 przechodzimy na poziom -2 i tam również będziemy pracowali metodą podstropową” – dodał.

Pytany o termin zakończenia prac w przejściu podziemnym przekazał, że prawdopodobnie przebudowa zakończy się pod koniec 2024 roku.

„Do tego czasu pasażerowie będą mogli korzystać z kładki. Dodatkowo pod koniec sierpnia uruchomione zostaną windy na perony 6 i 7. I sukcesywnie będziemy oddawali windy na kolejne perony” – wyjaśnił.

Rzecznik PKP PLK Karol Jakubowski zaznaczył, że od 29 lipca zmienia się droga dojścia do peronów 2 i 1. „Będzie na nie można dojść kładką, przejście podziemne będzie wyłączone. Rozpoczną się kolejne etapy prac związane z tym, aby docelowo przejście podziemne było szersze, miało około 60 metrów szerokości, było dłuższe i łączyło perony 1-8 z peronem 9 pod stronie Woli” – wyjaśnił. (PAP)

Komentarze