Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Problemy z naprawą SA105-101; dostanie wózki od SA105-102

inforail
09.09.2022 10:45
0 Komentarzy

Lubuski Urząd Marszałkowski informuje o problemach z wykonaniu czynności z zakresu czwartego poziomu utrzymania naprawczego jednostki SA105-102.

Będzie też drożej.

Modyfikacje

W trakcie realizacji zamówienia ujawnione zostały niedopuszczalne odchyłki niektórych wymiarów ram wózka pojazdu SA105-101. Stwierdzone nieprawidłowości nie pozwalały na odbiór pojazdu po wykonaniu PU4, ponieważ eksploatacja z uszkodzeniami, które zostały ujawnione podczas realizacji PU4 stanowiłaby zagrożenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Wykonawca, przystępując do realizacji umowy, nie mógł przewidzieć, iż wózki przedmiotowego pojazdu nie będą nadawały się do dalszej eksploatacji. Ich naprawa bądź wymiana nie mieści się w zakresie PU4. Po konsultacji z użytkownikiem pojazdu, za optymalne rozwiązanie uznano wymianę wózka innego pojazdu tego samego typu SA105-102, który jest wyłączony z eksploatacji. Wymagało to jednak wykonania dodatkowych prac i wydłużenia czasu realizacji umowy. Wykonawca zawnioskował o wydłużenie czasu realizacji umowy o 30 dni kalendarzowych dla pojazdu SA105-101, co wynika z czasów realizacji dodatkowych zadań, a dla pojazdu SA105-105 o 10 dni kalendarzowych, co wynika z konieczności oddelegowania pracowników do prac przy zamianie przedmiotowych wózków. Zważywszy na liczony w dniach roboczych pierwotny termin realizacji umowy wynikający z protokołów zdawczo-odbiorczych, który przypada dla obu pojazdów na dzień 15 lipca 2022 r., czas realizacji wydłuży się odpowiednio o 21 dni roboczych dla pojazdu SA105-101, a dla pojazdu SA105-105, o 6 dni roboczych.

W związku z powyższym wartość zamówienia wzrosła z 1 897 356.00 PLN netto do 1 931 596.00 PLN netto.

Prace są realizowane przez konsorcjum SELUCH Sp. z o.o. oraz CSI Invest Sp. z o.o.

Komentarze