Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Prezes PKP Intercity zapowiada wycofanie wagonów z ośmioma miejscami w przedziale

inforail
22.09.2022 10:45
0 Komentarzy

Zdecydowanie musimy zamknąć ten rozdział – tak o starych wagonach z ośmioma miejscami w przedziale i otwieranymi oknami, jeżdżącymi jeszcze dziś w składach TLK, mówi nam szef PKP Intercity Marek Chraniuk.

Pasażer musi podróżować komfortowo – dodaje.

Jakość i komfort

Marek Chraniuk dodaje, że w wagonach eksploatowanych przez PKP Intercity mają go zapewnić m.in. zamknięte obiegi w toaletach, drzwi automatyczne, klimatyzacja, system informacji pasażerskiej, ładowanie telefonów. I to wszystko na najwyższym poziomie.

Warto podkreślić, że w strategii taborowej PKP Intercity znajdują się dalsze projekty, które zakładają modernizacje wagonów. Wczoraj (21 września 2022 roku) w Berlinie przewoźnik podpisał z PESĄ umowę na wykonanie remontu 59 jednostek. Mimo ogłoszonego przetargu na dostawę do 450 nowych wagonów PKP Intercity nie rezygnuje z modernizacji.

Mamy takie potrzeby – mówi nam Marek Chraniuk. Zrobiliśmy bardzo dużo w kwestii odnowy parku taborowego, chyba najwięcej w historii spółki. Nigdy wcześniej nie było tak dużych inwestycji – dodaje.

W ocenie szefa PKP Intercity wagon zmodernizowany dla pasażera jest porównywalny z wagonem nowym. Wielu podróżnych nie dostrzega różnicy między wagonem nowym a zmodernizowanym. Należy jednak pamiętać o kolejnych nowych wagonach, które chce pozyskać przewoźnik. To będzie duży krok milowy w poprawie jakości świadczonych usług – podkreśla Prezes PKP Intercity.

Komentarze