Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Prezes Newagu o przewadze pociągów z superkondensatorami nad pociągami z bateriami

inforail
05.04.2023 14:45
0 Komentarzy

Podczas podpisania aneksu do umowy na dostawę kolejnych pociągów dla województwa pomorskiego Prezes Newagu Zbigniew Konieczek odniósł się do kolejnego przetargu, ogłoszonego przez tamtejszy samorząd.

Chodzi mianowicie o hybrydy.

To jest to!

Z wypowiedzi Zbigniewa Konieczka jasno wynika, że Newag jest zainteresowany złożeniem oferty na dostawę właśnie pojazdów hybrydowych.

Jeżeli złożymy dobrą ofertę, a mniemam, że taką złożymy, to przygotujemy te pojazdy do tego, żeby można było założyć na nie superkondensatowy – powiedział Prezes Newagu. Mamy już taki pojazd prototypowy, który jeździ w województwie zachodniopomorskim. Ograniczamy zużycie paliwa o około 30%. Do prędkości 60 km/h możemy ten pojazd rozpędzić z superkondensatora. Energia powstaje w nim podczas hamowania, czyli mamy w nim zupełnie za darmo ruszanie. Możemy zatem ruszać w miastach bezemisyjnie – wyjaśnił Konieczek.

Szef Newagu odniósł się także do przewagi superkondensatorów nad bateriami.

Baterie możemy naładować 2-3 tysiące razy. Ten superkondensator możemy naładować milion razy. I to jest to – powiedział Zbigniew Konieczek.

Przypomnijmy, że województwo pomorskie chce kupić cztery pociągi hybrydowe.

Komentarze