Prace na linii kolejowej nr 144. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłasza przetarg na modernizację linii kolejowej nr 144 na odcinku Fosowskie – Opole Główne
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiło nowy przetarg na realizację kluczowego projektu infrastrukturalnego: opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 144, biegnącej od Fosowskiego do Opola Głównego. Zadanie to, obejmujące szeroki zakres prac, ma na celu poprawę infrastruktury kolejowej na tym odcinku, co przyczyni się do poprawy komfortu podróży, bezpieczeństwa i wydajności transportu.
Spis treści:
- Jakie konkretne etapy realizacji projektu zostały zaplanowane i w jakich terminach mają zostać ukończone?
- Jakie doświadczenie i kwalifikacje zawodowe muszą posiadać osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi w ramach tej inwestycji?
- Jakie specjalistyczne maszyny i urządzenia techniczne muszą być dostępne do realizacji zamówienia na linii kolejowej nr 144?
Zakres prac
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa modernizacja linii kolejowej nr 144, której długość wynosi około 29 kilometrów (od km 45,100 do km 74,160). Obejmuje ono zarówno zaprojektowanie, jak i wykonanie robót budowlanych, które obejmą następujące elementy:
Opracowanie dokumentacji projektowej, w tym projektów budowlanych, wykonawczych oraz powykonawczych, wraz z nadzorem autorskim.
Prace budowlane obejmujące m.in. modernizację nawierzchni torowej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK), systemów telekomunikacyjnych, sieci trakcyjnej, układów elektroenergetycznych, a także przebudowę obiektów inżynieryjnych, przejść i przejazdów kolejowych.
Przeprowadzenie procesu oceny zgodności podsystemu „Sterowanie – urządzenia przytorowe” zgodnie z wymogami unijnymi, co ma zapewnić pełną zgodność z normami technicznymi UE.
Harmonogram realizacji
Cały projekt ma zostać zrealizowany w ciągu 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Harmonogram prac został podzielony na etapy:
- 3 miesiące: ostateczne zatwierdzenie projektów budowlanych i wykonawczych.
- 6 miesięcy: zakończenie robót na obiekcie inżynieryjnym oraz realizacja robót o wartości co najmniej 30% wynagrodzenia netto.
- 12 miesięcy: pełne zakończenie robót oraz ostatni odbiór końcowy.
Wymagania techniczne i kwalifikacyjne
Zamawiający wymaga od wykonawców spełnienia wysokich standardów technicznych i doświadczenia. Wykonawca musi wykazać, że zrealizował już podobne projekty, takie jak budowa lub przebudowa nawierzchni torowej na linii kolejowej dwutorowej, modernizacja sieci trakcyjnej, a także wykonanie robót związanych z infrastrukturą SRK. Konieczne jest również posiadanie przez zespół wykonawczy odpowiednich kwalifikacji zawodowych i technicznych, co ma zapewnić wysoką jakość realizacji zamówienia.
Warunki finansowe i techniczne
Przy ocenie ofert najważniejszym kryterium będzie cena – to 100% wagi oceny. Zamawiający wymaga również od wykonawców, aby posiadali minimalny roczny przychód netto ze sprzedaży na poziomie co najmniej 68 mln zł oraz środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 17 mln zł. Ponadto, wykonawcy muszą dysponować specjalistycznym sprzętem, takim jak koparki dwudrogowe, oczyszczarki tłucznia czy pociągi sieciowe.
Finansowanie i perspektywy
Projekt planowany jest do realizacji w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, co zapewnia stabilne finansowanie i możliwość korzystania ze środków unijnych. Inwestycja ta wpisuje się w długofalowy plan modernizacji polskiej infrastruktury kolejowej, który ma na celu zwiększenie wydajności i bezpieczeństwa transportu kolejowego w kraju.
Termin składania ofert
Oferty na realizację tego projektu można składać do 22 listopada 2024 r., do godziny 11:00. Otwarcie ofert odbędzie się tego samego dnia o godzinie 11:30 za pośrednictwem platformy zakupowej PKP PLK.
Realizacja tej inwestycji znacząco poprawi komfort i bezpieczeństwo podróży na odcinku Fosowskie – Opole Główne, a także przyczyni się do podniesienia standardu infrastruktury kolejowej w Polsce.
Komentarze