Pożegnanie z TLK „Biebrza”. Od 14 grudnia połączenie z Warszawy do Gdyni znika z rozkładu
Kto jeszcze nie miał okazji przejechać się „Biebrzą” – jednym z najbardziej klimatycznych i malowniczych połączeń dalekobieżnych w kraju – miał dziś ostatni dzień, by to nadrobić.
Od 14 grudnia pociąg PKP Intercity przestanie kursować na dotychczasowej trasie z Warszawy do Gdyni m.in. przez Hajnówkę, Białystok, Ełk, Pisz i Szczytno. To koniec bezpośredniego „dieslowego” szlaku, który przyciągał miłośników kolei i podróżnych szukających spokojnej, widokowej podróży przez Podlasie i Mazury.
Rozkład jazdy:
- Jakie znaczenie dla pasażerów i miłośników kolei ma likwidacja dotychczasowej malowniczej trasy „Biebrzy” przez Pisz i Szczytno?
- W jaki sposób zmiana trasy i kierunku kursowania „Biebrzy” wpłynie na dostępność połączeń kolejowych w północno-wschodniej Polsce?
- Czy „Bocian”, który zastąpi „Biebrzę” na odcinku Warszawa – Białystok, zaoferuje podobny komfort i atrakcyjność podróży jak dotychczasowy skład?
„Biebrza” zmienia trasę i kierunek podróży
Od połowy grudnia „Biebrza” nie tylko przestanie łączyć Warszawę z Gdynią – całkowicie zmieni też charakter kursowania. Połączenie zostanie przeniesione na inną trasę i będzie obsługiwać relację Białystok – Gdynia. To oznacza również, że pociąg pojedzie przez bardziej znane mazurskie miasta: Giżycko, Kętrzyn i Korsze.
Wraz z tymi zmianami skład PKP Intercity przestanie jeździć objazdem przez Ełk, Pisz i Szczytno – fragment, który w ostatnich latach zdobył uznanie zarówno wśród turystów, jak i kolejarzy. To właśnie tam „Biebrza” pokazywała swoje najbardziej wyjątkowe oblicze, sunąc przez lasy, jeziora i zakątki, gdzie kolej zagląda stosunkowo rzadko.
Na odcinku Warszawa – Białystok „Biebrzę” zastąpi „Bocian”
Zmiana rozkładu jazdy oznacza również, że między Warszawą Wschodnią a Białymstokiem pojawi się nowe połączenie – „Bocian”. To ono przejmie rolę „Biebrzy” na tym kluczowym odcinku, choć oczywiście już bez kontynuacji w kierunku Olsztyna.
Dla pasażerów oznacza to konieczność przyzwyczajenia się do nowego układu połączeń, a dla fanów kolei – koniec pewnej epoki w podróżach przez północno-wschodnią Polskę.
Czas na ostatnią podróż
Jeśli ktoś marzył o przejechaniu całej trasy „Biebrzy” w jej klasycznej, objazdowej wersji, teraz miał ostatnią szansę. To połączenie było jednym z nielicznych, które pozwalało zobaczyć mniej uczęszczane rejony kraju z perspektywy pociągu dalekobieżnego. Wraz ze zmianami w rozkładzie jazdy ten wyjątkowy fragment kolejowej mapy Polski przechodzi do historii.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok






Komentarze