Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powstaje nowoczesne zaplecze SKM na Szczęśliwicach

inforail
29.01.2014 12:52
0 Komentarzy

Trwają intensywne prace w dawnej wagonowni Warszawa Szczęśliwice, którą Szybka Kolej Miejska przekształca w nowoczesne zaplecze techniczne dla stacjonowania i prowadzenia obsługi posiadanych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przygotowania do kompleksowej modernizacji zaczęto ponad rok temu, a jej koniec planuje się w 2016 roku. Plan inwestycyjny na Szczęśliwicach prowadzony jest z pomocą inwestora zastępczego;po dwóch przetargach nieograniczonych, SKM podpisała we wrześniu ubiegłego roku umowę na pełnienie funkcji inwestora zastępczego z firmą WS Atkins Polska. Obecnie przedsiębiorstwo to przygotowuje materiały przetargowe dla wyłonienia wykonawcy całościowej modernizacji Szczęśliwic w formule „Projektuj i Buduj”. Atkins będzie także nadzorował prace.

Na Szczęśliwicach powstanie nowoczesne zaplecze SKM (źródło: SKM)

Na modernizację w Szybkiej Kolei Miejskiej zarezerwowano kwotę ponad 33 milionów . Między innymi są one przeznaczone na naprawę wyeksploatowanych torów, rozjazdy i sieć trakcyjną. Przebudowana i zelektryfikowana zostanie hala obsługowa. Wybudowana będzie nowoczesna myjnia taboru. W planach jest również uzupełnienie brakujących odcinków sieci trakcyjnej.
– Wiedząc, że z końcem roku 2013 PKP Intercity całkowicie wycofa się ze Szczęśliwic, od czerwca ubiegłego roku prowadziliśmy przygotowania do przejęcia pełnej obsługi manewrowej i technicznej stacji, która będzie teraz naszym zapleczem i bocznicą kolejową. Od 1 stycznia tego roku jesteśmy jedynym użytkownikiem stacji –mówi Piotr Zagozdon z działu inwestycji i utrzymania obiektów SKM. –Muszę dodać, że szeroko zakrojone prace modernizacyjne będziemy prowadzić równolegle z eksploatacją Stacji Techniczno –Postojowej co może powodować pewne trudności bieżące ale z optymizmem patrzymy na plany, które zaowocują nowoczesnym zapleczem kolejowym dla naszych pociągów.

Komentarze