Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Postępy na modernizacji ósemki

inforail
20.11.2015 19:28
0 Komentarzy

PKP PLK zaprezentowały dziś zmiany na stacji Warszawa Okęcie.Efektem prowadzonych tam prac ma być krótsza podróż i wygodna obsługapasażerów. Jak informuje zarządca infrastruktury roboty postępują zgodnie z planem.Na stacji widać już nowy peron.

Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 460 mln zł namodernizacje odcinka linii kolejowej Warszawa Okęcie ? Czachówek na trasie doRadomia. Tylko na modernizację stacji Warszawa Okęcie PLK przeznaczyła 85 mlnzłotych. W grudniu od nowego rozkładu jazdy, pasażerowie będą w pełni korzystaćz nowego peronu, który będzie wyposażony w ławki, oświetlenie oraz tabliceinformacyjne. Zbudowane zostały filary kładki, która połączy peron z ulicą.Widać szyby w których zainstalowane będą windy.

Wykonawca ułożył już 3,5 km toru oraz 6 rozjazdów. Terazprzystępuje do montażu sieci trakcyjnej. W kolejnych fazach roboty będąkoncentrowały się na układaniu nowych torów, montażu urządzeń sterowania ruchemkolejowym, sieci trakcyjnej oraz budowie kładki dostosowanej do potrzeb osóbniepełnosprawnych oraz wiaty.

Na modernizację 27-kilometrowego odcinka pomiędzy WarszawąOkęciem a Czachówkiem Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 460 milionów złotych.Efektem przebudowy będzie krótsza i sprawniejsza podróż pasażerów pociągówdalekobieżnych i aglomeracyjnych. Zmiany umożliwią przewoźnikom m.in. SzybkiejKolei Miejskiej uruchomienie całkowicie nowych połączeń obsługującychpołudniową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna,Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii. Do korzystania z kolei zachęcąwygodne przystanki wyposażone w nowoczesną, wygodną i dostosowaną dla osóbniepełnosprawnych infrastrukturę. Pociągi po nowych torach pojadą z prędkością160 km/h. Całość prac na tym odcinku zostanie zakończona w drugim kwartale 2017roku.

Liczby projektuWarszawa Okęcie ? Czachówek

Przebudowa 77 km torów i 101 rozjazdów

Modernizacja 13 przejazdów kolejowo ? drogowych

Wymiana 75 km sieci trakcyjnej

Przebudowa 3 stacji i 6 przystanków osobowych

Modernizacja liniiWarszawa ? Radom

PKP PLK poinformowały też, że w grudniu kończą się prace nastacji Radom, o wartości 100 mln złotych. Pasażerowie będą korzystali z trzechcałkowicie przebudowanych i w pełni wyposażonych peronów oraz odremontowanegoprzejścia podziemnego. 

W październiku Inwestor, Polskie Linie Kolejowe, ogłosiłydwa przetargi na przebudowę pozostałych dwóch odcinków linii Warszawa ? Radom.W ramach tych postępowań wybrani wykonawcy zaprojektują a następnie od podstawzmodernizują linię kolejową. Na odcinku Warka ? Radom zostanie wybudowany drugitor.

Po zakończeniu wszystkich prac podróż między Warszawą aRadomiem najszybszym pociągiem zajmie około 70 minut. Pasażerowie będą mieli dodyspozycji zmodernizowane perony na stacjach i przystankach. Nowoczesny układtorów zapewni szybki i płynny przejazd pociągów. Efektem prowadzonych tam prac ma być krótsza podróż i wygodna obsługapasażerów. Jak informuje zarządca infrastruktury roboty postępują zgodnie z planem.Na stacji widać już nowy peron.

Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 460 mln zł namodernizacje odcinka linii kolejowej Warszawa Okęcie ? Czachówek na trasie doRadomia. Tylko na modernizację stacji Warszawa Okęcie PLK przeznaczyła 85 mlnzłotych. W grudniu od nowego rozkładu jazdy, pasażerowie będą w pełni korzystaćz nowego peronu, który będzie wyposażony w ławki, oświetlenie oraz tabliceinformacyjne. Zbudowane zostały filary kładki, która połączy peron z ulicą.Widać szyby w których zainstalowane będą windy.

Wykonawca ułożył już 3,5 km toru oraz 6 rozjazdów. Terazprzystępuje do montażu sieci trakcyjnej. W kolejnych fazach roboty będąkoncentrowały się na układaniu nowych torów, montażu urządzeń sterowania ruchemkolejowym, sieci trakcyjnej oraz budowie kładki dostosowanej do potrzeb osóbniepełnosprawnych oraz wiaty.

Na modernizację 27-kilometrowego odcinka pomiędzy WarszawąOkęciem a Czachówkiem Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 460 milionów złotych.Efektem przebudowy będzie krótsza i sprawniejsza podróż pasażerów pociągówdalekobieżnych i aglomeracyjnych. Zmiany umożliwią przewoźnikom m.in. SzybkiejKolei Miejskiej uruchomienie całkowicie nowych połączeń obsługującychpołudniową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna,Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii. Do korzystania z kolei zachęcąwygodne przystanki wyposażone w nowoczesną, wygodną i dostosowaną dla osóbniepełnosprawnych infrastrukturę. Pociągi po nowych torach pojadą z prędkością160 km/h. Całość prac na tym odcinku zostanie zakończona w drugim kwartale 2017roku.

Liczby projektuWarszawa Okęcie ? Czachówek

Przebudowa 77 km torów i 101 rozjazdów

Modernizacja 13 przejazdów kolejowo ? drogowych

Wymiana 75 km sieci trakcyjnej

Przebudowa 3 stacji i 6 przystanków osobowych

Modernizacja liniiWarszawa ? Radom

PKP PLK poinformowały też, że w grudniu kończą się prace nastacji Radom, o wartości 100 mln złotych. Pasażerowie będą korzystali z trzechcałkowicie przebudowanych i w pełni wyposażonych peronów oraz odremontowanegoprzejścia podziemnego.

W październiku Inwestor, Polskie Linie Kolejowe, ogłosiłydwa przetargi na przebudowę pozostałych dwóch odcinków linii Warszawa ? Radom.W ramach tych postępowań wybrani wykonawcy zaprojektują a następnie od podstawzmodernizują linię kolejową. Na odcinku Warka ? Radom zostanie wybudowany drugitor.

Po zakończeniu wszystkich prac podróż między Warszawą aRadomiem najszybszym pociągiem zajmie około 70 minut. Pasażerowie będą mieli dodyspozycji zmodernizowane perony na stacjach i przystankach. Nowoczesny układtorów zapewni szybki i płynny przejazd pociągów.


Komentarze