Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Posłanka Paulina Matysiak o TLK Uznam — pociągu, który miał być, a nie jest

inforail
11.02.2022 18:45
0 Komentarzy
Nie milkną głosy zrozpaczonych pasażerów kolei, którzy nie mają jak wrócić do domu w Kutnie po wieczornej zmianie w Warszawie.

W ich sprawie interweniowała posłanka Razem Paulina Matysiak, która otrzymała zapewnienie z Ministerstwa Infrastruktury, że taką relację obsłuży TLK Uznam.

Jak wieczorem wrócić do domu?

Tymczasem okazuje się, że nic z tej obietnicy nie zostało — nie będzie nie tylko przesunięcia godziny, ale w ogóle pociąg zniknie z Kutna! Posłanka nie daje za wygraną i domaga się wyjaśnień.

Do biura poselskiego Pauliny Matysiak zgłaszali się zaniepokojeni mieszkańcy Kutna, nieposiadający możliwości powrotu z pracy w Warszawie, którą kończyli wieczorem. Ostatni pociąg ze stolicy odjeżdża bowiem chwilę po godzinie 20.00, co osobom kończącym zmianę o 22.00 nie zapewnia żadnego bezpośredniego połączenia z Kutnem. W zapytaniu poselskim z 2 grudnia 2021 roku posłanka Matysiak zapytała Ministerstwo Infrastruktury, czy zamierza w tej sprawie coś zrobić.

Przejściowe zmiany” i nadzieja

W odpowiedzi na pismo Andrzej Bittel, sekretarz stanu ministerstwa, odpisał, że brak połączenia wieczornego Warszawy z Kutnem wynikał z „przejściowych zmian” w kursowaniu TLK Uznam, które spowodowane były intensywnymi pracami prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury kolejowej. Zapewnił, że wspomniany pociąg relacji Warszawa Wschodnia — Świnoujście od następnej korekty rozkładu jazdy obsłuży to połączenie. TLK Uznam miałby odjeżdżać z dworca centralnego, w zależności od terminu, o godzinie 22.25 lub 22.32, aby znaleźć się w Kutnie odpowiednio o 23.59 lub 2 minuty po północy. Ta informacja ucieszyła kutnian, którzy nie musieliby już rezygnować z pracy lub szukać alternatywnego dojazdu.

A pociągu wieczorem nie będzie… i znika z Kutna

Tymczasem okazuje się, że od 3 marca bieżącego roku nie tylko nie będzie przesunięcia godziny odjazdu, ale również sam pociąg nie pojedzie przez Kutno, lecz zostanie skierowany przez Łódź Widzew i Pabianice. Informacja ta zdruzgotała kutnian, którzy z dnia na dzień zostali pozbawieni przez PKP PLK możliwości powrotu do domu. Kolejna zmiana rozkładu jazdy planowana jest dopiero w czerwcu 2022 roku, co stawia pytanie, w jaki sposób mieszkańcy Kutna mają dostosować swój plan pracy do opóźnień w pracach modernizacyjnych na linii kolejowej nr 3, po której odbywa się ruch do stolicy.

Posłanka domaga się wyjaśnień

Dlatego Paulina Matysiak skierowała kolejne zapytanie poselskie skierowane do Ministra Infrastruktury.

Jestem bardzo ciekawa, dlaczego wcześniej ministerstwo minęło się z prawdą — mówi Paulina Matysiak. — Liczę na konkretne wyjaśnienia w sprawie tych „przejściowych zmian”, które mają tendencję do rozciągania się w czasie, a także przyczyn pominięcia przez TLK Uznam Kutna. Nie mogę pozwolić na wykluczenie komunikacyjne mieszkańców miasta, które przecież jest ważnym węzłem kolejowym — dodaje polityczka partii Razem.

W swoim piśmie pyta również o rozwiązania proponowane przez pełnomocnika rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu transportowemu, aby rozwiązać brak bezpośrednich połączeń z Warszawy do Kutna po godzinie 22.00.

Zapytania posłanki i stanowisko MI znajdziecie tutaj:

Komentarze