Posłanka Paulina Matysiak o TLK Uznam — pociągu, który miał być, a nie jest
Nie milkną głosy zrozpaczonych pasażerów kolei, którzy nie mają jak wrócić do domu w Kutnie po wieczornej zmianie w Warszawie.
W ich sprawie interweniowała posłanka Razem Paulina Matysiak, która otrzymała zapewnienie z Ministerstwa Infrastruktury, że taką relację obsłuży TLK Uznam.
Jak wieczorem wrócić do domu?
Tymczasem okazuje się, że nic z tej obietnicy nie zostało — nie będzie nie tylko przesunięcia godziny, ale w ogóle pociąg zniknie z Kutna! Posłanka nie daje za wygraną i domaga się wyjaśnień.
Do biura poselskiego Pauliny Matysiak zgłaszali się zaniepokojeni mieszkańcy Kutna, nieposiadający możliwości powrotu z pracy w Warszawie, którą kończyli wieczorem. Ostatni pociąg ze stolicy odjeżdża bowiem chwilę po godzinie 20.00, co osobom kończącym zmianę o 22.00 nie zapewnia żadnego bezpośredniego połączenia z Kutnem. W zapytaniu poselskim z 2 grudnia 2021 roku posłanka Matysiak zapytała Ministerstwo Infrastruktury, czy zamierza w tej sprawie coś zrobić.
„Przejściowe zmiany” i nadzieja
W odpowiedzi na pismo Andrzej Bittel, sekretarz stanu ministerstwa, odpisał, że brak połączenia wieczornego Warszawy z Kutnem wynikał z „przejściowych zmian” w kursowaniu TLK Uznam, które spowodowane były intensywnymi pracami prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury kolejowej. Zapewnił, że wspomniany pociąg relacji Warszawa Wschodnia — Świnoujście od następnej korekty rozkładu jazdy obsłuży to połączenie. TLK Uznam miałby odjeżdżać z dworca centralnego, w zależności od terminu, o godzinie 22.25 lub 22.32, aby znaleźć się w Kutnie odpowiednio o 23.59 lub 2 minuty po północy. Ta informacja ucieszyła kutnian, którzy nie musieliby już rezygnować z pracy lub szukać alternatywnego dojazdu.
A pociągu wieczorem nie będzie… i znika z Kutna
Tymczasem okazuje się, że od 3 marca bieżącego roku nie tylko nie będzie przesunięcia godziny odjazdu, ale również sam pociąg nie pojedzie przez Kutno, lecz zostanie skierowany przez Łódź Widzew i Pabianice. Informacja ta zdruzgotała kutnian, którzy z dnia na dzień zostali pozbawieni przez PKP PLK możliwości powrotu do domu. Kolejna zmiana rozkładu jazdy planowana jest dopiero w czerwcu 2022 roku, co stawia pytanie, w jaki sposób mieszkańcy Kutna mają dostosować swój plan pracy do opóźnień w pracach modernizacyjnych na linii kolejowej nr 3, po której odbywa się ruch do stolicy.
Posłanka domaga się wyjaśnień
Dlatego Paulina Matysiak skierowała kolejne zapytanie poselskie skierowane do Ministra Infrastruktury.
— Jestem bardzo ciekawa, dlaczego wcześniej ministerstwo minęło się z prawdą — mówi Paulina Matysiak. — Liczę na konkretne wyjaśnienia w sprawie tych „przejściowych zmian”, które mają tendencję do rozciągania się w czasie, a także przyczyn pominięcia przez TLK Uznam Kutna. Nie mogę pozwolić na wykluczenie komunikacyjne mieszkańców miasta, które przecież jest ważnym węzłem kolejowym — dodaje polityczka partii Razem.
W swoim piśmie pyta również o rozwiązania proponowane przez pełnomocnika rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu transportowemu, aby rozwiązać brak bezpośrednich połączeń z Warszawy do Kutna po godzinie 22.00.
Zapytania posłanki i stanowisko MI znajdziecie tutaj:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze