Posejdon jak Jantar. Też pojedzie 200 km/h
Pasażerowie wybierający się nad Bałtyk mogą liczyć na jeszcze szybszą i bardziej komfortową podróż. Jak poinformował Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity, skład EIC „Posejdon” został zestawiony z nowoczesnych wagonów, które umożliwiają jazdę z prędkością do 200 km/h na odcinku między Warszawą a Gdańskiem.
Posejdon to już drugi po EIC „Jantar” pociąg kategorii Express InterCity, który osiąga prędkość 200 km/h na trasie z Warszawy w kierunku Trójmiasta. Dzięki nowym wagonom i lokomotywom Griffin EU200 i odpowiedniemu przygotowaniu infrastruktury, podróż na tej popularnej trasie znacznie się skróci. To odpowiedź przewoźnika na rosnące oczekiwania pasażerów w zakresie komfortu i szybkości przejazdu.
Rozkład jazdy:
- Jakie korzyści dla pasażerów niesie zwiększenie prędkości pociągów EIC Posejdon i Jantar do 200 km/h?
- W jaki sposób podwójny skład Pendolino wpłynie na komfort i dostępność miejsc na trasie Kraków–Kołobrzeg?
- Jakie są dalsze plany PKP Intercity dotyczące modernizacji taboru i tras kolejowych w Polsce?
Kolejny krok w modernizacji usług PKP Intercity
Nowa prędkość rejsowa pociągu EIC Jantar to nowość dla pasażerów PKP Intercity. Od 15 lipca ten skład kursuje na odcinku Warszawa – Gdańsk z prędkością 200 km/h. Warto podkreślić, że to pierwszy klasyczny skład wagonowy ciągnięty przez lokomotywę Griffin z taką prędkością. Do tej pory na odcinku między Warszawą a Gdańskiem według stałego harmonogramu tylko składy Pendolino jeździły 200 km/h.
Pociąg EIC Jantar jest zestawiony maksymalnie z 14 nowoczesnych, klimatyzowanych wagonów pierwszej i drugiej klasy. W składzie pociągu znajduje się wagon WARS, więc podróżni mogą korzystać z dostępnej oferty gastronomicznej. To jeden z najdłuższych klasycznych pociągów pasażerskich na świecie, złożony z lokomotywy i wagonów, który jeździ obecnie z prędkością 200 km/h.
Szybkie i komfortowe podróże to priorytet dla PKP Intercity, dlatego od 25 lipca również EIC Posejdon kursujący z Warszawy do Kołobrzegu zwiększy swoją prędkość na trasie do 200 km/h. Zgodnie
z rozkładem skład EIC Posejdon zestawiony jest z maksymalnie 7 nowoczesnych wagonów klasy drugiej, 1 wagonu klasy pierwszej oraz wagonu WARS, które prowadzi lokomotywa Griffin.
Realizowana przez spółkę strategia taborowa znacząco zwiększa możliwości tworzenia nowych połączeń dostosowanych do parametrów linii kolejowych i pozwala na osiąganie kolejnych rekordów pod względem liczby przewiezionych pasażerów.
PKP Intercity ma obecnie zakontraktowane z polskimi producentami oraz zakładami napraw projekty taborowe o łącznej wartości ponad 16,5 mld zł.
Podwójne ED250
W piątek PKP Intercity planuje również uruchomienie wzmocnionego składu na trasie Kraków – Trójmiasto – Kołobrzeg. Pociąg będzie zestawiony z dwóch połączonych jednostek Pendolino, co oznacza większą liczbę miejsc dla podróżnych oraz zapewnienie najwyższych standardów podróży na tej trasie.
Takie rozwiązania pozwalają nie tylko zwiększyć przepustowość najpopularniejszych połączeń sezonowych, ale także skutecznie promują kolej jako szybki, wygodny i ekologiczny środek transportu dalekobieżnego.
W Kołobrzegu odbywa się festiwal muzyki hip-hop. PKP Intercity widząc w systemie rezerwacyjnym duże zainteresowanie podróżnych trasą do tego miasta, zdecydowało się na zwiększenie liczby miejsc w pociągu. Dwoma złączonymi składami Pendolino będzie podróżowało dwa razy więcej pasażerów, czyli ponad 800 osób. Długość składu będzie również imponująca, przekroczy 375 metrów. To rozwiązanie jest stosowane przez PKP Intercity w wyjątkowych sytuacjach, na przykład w czasie dużych imprez muzycznych, sportowych.
Nowoczesne wagony i efektywna trasa
Modernizacja tras i wprowadzenie wagonów przystosowanych do większych prędkości to część szerszej strategii PKP Intercity. Dzięki sukcesywnie realizowanym inwestycjom taborowym i infrastrukturalnym, coraz więcej połączeń osiąga parametry typowe dla kolei dużych prędkości.
Trasa z Warszawy do Gdańska, obsługiwana m.in. przez Posejdona, jest jednym z najintensywniej uczęszczanych szlaków kolejowych w Polsce, zwłaszcza w okresie wakacyjnym. Skrócenie czasu przejazdu i poprawa jakości podróży to odpowiedź na potrzeby rynku i wyzwania konkurencyjne ze strony transportu drogowego.
Komentarze