Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polregio szykuje nowy system sprzedaży biletów

inforail
27.11.2023 13:45
0 Komentarzy

Polregio ogłosiło przetarg na dostawę, zaprojektowanie i wdrożenie systemu sprzedaży internetowej oraz świadczenie serwisu utrzymaniowego oraz usług modyfikacji.

Prace mają być zrealizowane w okresie od 1 lutego 2024 roku do 1 marca 2025 roku.

O zamówieniu

Zamawiający w celu realizacji sprzedaży internetowej biletów aktualnie eksploatuje System Sprzedaży Biletów On-line dostępny pod adresem b ilety.polregio.pl oraz w formie aplikacji mobilnej “POLREGIO” dostępnej dla użytkowników systemów operacyjnych Android i iOS. Ponadto oferta Zamawiającego dostępna jest przez Internet w systemach sprzedaży agentów (podmiotów zewnętrznych) i w systemach sprzedaży tradycyjnej tj. kasach i automatach biletowych oraz na pokładzie pociągów (terminale konduktorskie).

Celami biznesowymi przedsięwzięcia są:

ㅡ zwiększenie udziału kanałów zdalnych w ogólnej sprzedaży biletów o ⅔ aktualnego stanu,

ㅡ uruchomienia internetowej sprzedaży biletów międzynarodowych oraz kooperacji z przewoźnikami krajowymi w zakresie wzajemnej sprzedaży oraz honorowania biletów,

ㅡ uruchomienie internetowej sprzedaży ofert wszystkich Podmiotów Partnerskich,

ㅡ ujednolicenie bazy transakcji i kontroli sprzedaży w celu zapewnienia właściwego poziomu kontroli i eliminacji procesu nadużyć związanych z nieuprawnionym przejazdem,

ㅡ umożliwienie zaawansowanej analityki danych w celu usprawnienia procesów rozliczeniowych i kontrolnych w zakresie sprzedanych biletów oraz planowania oferty sprzedażowej dla lepszego jej dopasowania do potrzeb klienta.

Polregio ogłosiło przetarg na dostawę, zaprojektowanie i wdrożenie systemu sprzedaży internetowej oraz świadczenie serwisu utrzymaniowego oraz usług modyfikacji.
Bilet Polregio

Zamawiający zamierza zrealizować projekt w ramach którego wdrożone zostanie nowe rozwiązanie informatyczne obsługujące sprzedaż internetową oferty Biletów (i Kart) POLREGIO oraz Podmiotów Partnerskich, które zastąpi aktualnie eksploatowany System Sprzedaży Biletów On-line wraz z aplikacjami mobilnymi, które będzie elementem kompleksowego rozwiązania cyfrowej platformy sprzedaży biletów, realizującej procesy sprzedaży biletów.

Zmiana oprogramowania realizującego sprzedaż internetową Zamawiającego musi uwzględniać: migracji danych wraz z ich oczyszczeniem z dotychczas stosowanych rozwiązań w taki sposób aby wymiana oprogramowania nie wpływała niekorzystnie na dostępność użytkowników końcowych do sprzedaży internetowej, w szczególności nie powodował konieczności ponownej rejestracji czy utraty dostępu do aktywnych i archiwalnych biletów, faktur oraz integracji za pośrednictwem korporacyjnej szyny usług, nowego rozwiązania z systemami powiązanymi wykorzystywanymi w Spółce, w tym innymi systemami równolegle wdrażanymi w ramach realizowanego przez Zamawiającego szerszego programu cyfrowej platformy sprzedaży biletów. Wdrożone rozwiązanie musi zapewniać możliwość przyszłej rozbudowy o kolejne obszary funkcjonalne np. kodowanie biletów na kartach, automatyzację procesów back-office, integrację z zaawansowanymi narzędziami Business Intelligence, integrację z narzędziami klasy CRM z zapewnieniem pełnej integralności pomiędzy obszarami. Docelowa architektura cyfrowej platformy sprzedaży biletów wymaga przeprowadzenia przez zamawiającego nw. przedsięwzięć:

1) stworzenia nowego internetowego systemu sprzedaży biletów (będącego przedmiotem zamówienia),

2) wdrożenie nowego modułu taryfowego zapewniającego dostęp do oferty sprzedażowej Podmiotów Partnerskich (nie będącego przedmiotem zamówienia),

3) wdrożenie nowego centrum kodów 2D wraz z centralną bazą sprzedanych i skontrolowanych biletów (nie będącego przedmiotem zamówienia).

Opierając się o dane aktualnie używanego Systemu Sprzedaży Biletów On-line oraz predykcje na kolejne lata, dostarczany Systemu musi być gotów na obsługę ok.: 10 mln kont Użytkowników Końcowych (rozumianych jako konta z możliwością zakupu b iletów); 30 kont Operatorów; 15 kont Administratorów merytorycznych; 10 kont Administratorów technicznych Systemu.

W ramach procesów sprzedażowych przetwarzanych będzie comiesięcznie ok.: 1 mln transakcji sprzedaży oraz 10 jednoczesnych transakcji sprzedaży wymiany i zwrotu biletów zakończonych powodzeniem w ciągu 1 sekundy (odnosi się do transakcji rozumianych jako proces kupna biletu). Wymaganie zostanie uznane za spełnione jeśli czas odpowiedzi Systemu dla żadnej z transakcji mieszczących się w podanych limitach pojemności nie przekroczy 1 sekundy.

Projekt podzielony został na etapy:

Etap 1: Udzielenie licencji na System,

Etap 2: Przygotowanie Projektu „Analiza Przedwdrożeniowa”,

Etap 3: Wdrożenie Systemu.

Oferty w przetargu można składać do 4 stycznia 2024 roku. Jedyne kryterium ich oceny stanowi cena.

Komentarze