Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polregio penetruje rynek niemiecki i nie tylko. Jest już po oględzinach pociągów

inforail
03.03.2025 13:30
0 Komentarzy

W 2024 roku POLREGIO rozpoczęło działania mające na celu rozeznanie rynku wtórnego pojazdów kolejowych, w tym także na rynku niemieckim.

Przewoźnik przeprowadził oględziny wybranych pojazdów trakcji spalinowej, analizując możliwość ich zakupu.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie korzyści dla pasażerów przyniesie zakup używanego taboru kolejowego przez POLREGIO?\
  2. Jakie mogą być największe wyzwania związane z homologacją i adaptacją pojazdów do polskich warunków eksploatacyjnych?
  3. Czy zakup taboru z rynku wtórnego to długoterminowa strategia POLREGIO, czy jedynie rozwiązanie tymczasowe?
Pociąg DB Regio
Pociąg DB Regio

Zakup używanego taboru – ile i jakie pojazdy?

Spółka obecnie rozważa nabycie do 14 spalinowych oraz 4-6 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nowe jednostki mają spełniać współczesne standardy pasażerskie – będą wyposażone m.in. w klimatyzację, udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami (OzN) oraz inne rozwiązania poprawiające komfort podróży.

Koszt homologacji tych pojazdów w Polsce nie jest jeszcze znany, ponieważ zależy od liczby zakupionych jednostek oraz ich specyfikacji technicznej.

Międzynarodowe kontakty i ograniczenia informacyjne

POLREGIO w ramach swoich działań nawiązało kontakty z europejskimi przewoźnikami kolejowymi oraz operatorami zajmującymi się wynajmem i sprzedażą taboru. Z uwagi na przepisy dotyczące ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa, szczegóły prowadzonych negocjacji nie zostały ujawnione.

Perspektywy i wyzwania

Zakup taboru z rynku wtórnego może być odpowiedzią na rosnące potrzeby przewozowe w Polsce, zwłaszcza w regionach wymagających sprawniejszego transportu kolejowego. Warto jednak pamiętać, że proces homologacji i adaptacji pojazdów do polskich warunków eksploatacyjnych może być czasochłonny i kosztowny.

POLREGIO w dalszym ciągu analizuje dostępne opcje i ocenia, które rozwiązania będą najbardziej korzystne zarówno pod względem ekonomicznym, jak i operacyjnym. Jeśli decyzja o zakupie zostanie podjęta, przewoźnik wzbogaci swoją flotę o nowoczesne jednostki, które mogą znacząco poprawić jakość podróży pasażerów.

Komentarze