Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

POLREGIO odpowiada Newagowi ws. Impulsa

inforail
06.07.2022 09:45
0 Komentarzy

POLREGIO przesłało odpowiedź na stanowisko Newagu dotyczące problemów z Impulsem.

Publikujemy je w całości.

Stanowisko POLREGIO

W związku z opublikowanym 4 lipca 2022 roku oświadczeniem firmy NEWAG S.A. – Polregio S.A. informuje, że przedmiotowe oświadczenie, w zakresie odnoszącym się do pojazdu ED78-020, zawiera nieuzasadnione wobec spółki zarzuty.

Spółka Polregio, poprzez systemowe działania utrzymaniowe, zapewnia należyte bezpieczeństwo eksploatacji wszystkich użytkowanych pojazdów, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Zapewniamy więc, że zarówno pasażerowie, jak i właściciel pojazdu – Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego – nie mają żadnych podstaw do niepokoju.

Pojazd ED78-020, o którym mowa w oświadczeniu NEWAG, na mocy umowy dzierżawy między Polregio a Urzędem Marszałkowskim, znajduje się w trakcie niezakończonego przeglądu na 3 poziomie utrzymania, co potwierdził NEWAG w wydanym oświadczeniu. Na etapie, w którym czynności techniczno-utrzymaniowe nie zostały przez Polregio zakończone, bezpodstawne jest formułowanie jakichkolwiek ocen czy orzeczeń technicznych.  Chcemy podkreślić, że zgłoszenie reklamacyjne dotyczyło usterki, która do tej pory nie została przez producenta usunięta, mimo relokacji pojazdu – na jego żądanie – do siedziby NEWAG. 

Polregio stanowczo sprzeciwia się twierdzeniom i sugestiom NEWAG, jakoby rzekome nieprawidłowości w ramach czynności utrzymaniowych miały stanowić przyczynę zaistnienia usterki, którą NEWAG usunąć miał w ramach zgłoszenia reklamacyjnego. Zaprzeczamy również, jakoby jakiekolwiek działania po stronie Polregio były próbą  „przerzucania odpowiedzialności” na NEWAG.

Po usunięciu usterki przez NEWAG, nastąpi zakończenie czynności utrzymaniowych przez Zachodniopomorski Zakład Polregio w Szczecinie, co umożliwi uprawnionemu Komisarzowi Odbiorczemu kompleksową ocenę sprawności technicznej pojazdu i wydanie zgody na przywrócenie do eksploatacji po wykonanym przeglądzie.

Na tym etapie wykazywanie jakichkolwiek nieprawidłowości po stronie Polregio pozostaje, w naszej ocenie, całkowicie niezasadne.

Komentarze