Polregio na drodze do pozyskania taboru używanego. Z rynku zachodnioeuropejskiego i polskiego
Prezes Polregio Krzysztof Pietrzykowski zapowiedział w rozmowie z PAP, że spółka intensyfikuje działania mające na celu szybkie powiększenie parku taborowego.
Jak podkreślił, przewoźnik potrzebuje znacznie więcej niż 100 dodatkowych pociągów, aby sprostać rosnącym potrzebom przewozowym w całej Polsce.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego Polregio zdecydowało się na zakup używanego taboru kolejowego?
- Z jakich rynków Polregio planuje pozyskiwać pojazdy spalinowe i elektryczne?
- Jakie działania podejmuje Polregio w ramach programu FEnIKS?
Używany tabor jako rozwiązanie tymczasowe
Jak poinformował prezes, Polregio znajduje się obecnie na etapie przygotowań do podjęcia pierwszych formalnych decyzji w sprawie zakupu używanego taboru. Spółka planuje pozyskiwać pojazdy zarówno z rynku zachodnioeuropejskiego, jak i krajowego. W grę wchodzą pojazdy spalinowe i elektryczne z zagranicy oraz elektryczne składy z rynku polskiego.
Używane pojazdy mają zostać dostosowane do współczesnych standardów i oczekiwań pasażerów. Modernizacja obejmie m.in. poprawę komfortu podróży, estetykę wnętrz i dostosowanie pojazdów do polskiej infrastruktury kolejowej.
– Zakup używanego taboru, nawet z ich polonizacją, jest znacznie szybszy – około 1-1,5 roku – niż czasochłonna produkcja nowych pojazdów, która trwa od 3 do 4 lat. Pozwoli nam to sprawnie uzupełnić flotę i „doczekać” do momentu, kiedy do eksploatacji trafią nowe składy – wyjaśnił Krzysztof Pietrzykowski.
Nowe pociągi dzięki środkom unijnym
Prezes Polregio poinformował również, że spółka przygotowuje się do złożenia wniosków o dofinansowanie z unijnego programu FEnIKS (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko). Władze przewoźnika prowadzą w tej sprawie rozmowy z samorządami, które są zainteresowane wspólnym udziałem w projekcie.
– Liczymy na to, że dzięki temu uda się pozyskać kilkanaście nowoczesnych pojazdów, które zwiększą komfort podróży i podniosą standard usług na trasach regionalnych – zapowiedział Pietrzykowski.
Rozbudowa i modernizacja taboru to kluczowy element strategii Polregio na najbliższe lata. Spółka chce nie tylko poprawić punktualność i niezawodność połączeń, ale również sprostać rosnącemu zainteresowaniu transportem kolejowym wśród pasażerów w regionach.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze