POLREGIO musi wykonać naprawę główną czterech zespołów napędowych PowerPack MTU z Linków
Spółka POLREGIO S.A. ogłosiła postępowanie przetargowe dotyczące wykonania naprawy głównej czterech zespołów napędowych PowerPack typu MTU Friedrichshafen GmbH PowerPack 6H1800 R85L, pochodzących z pojazdów kolejowych 223M serii SA139-022 oraz SA139-026.
Postępowanie zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 9 października 2025 roku.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego POLREGIO zdecydowało się na pilne ogłoszenie przetargu na naprawę główną zespołów PowerPack?
- Jakie warunki muszą spełnić wykonawcy, aby wziąć udział w postępowaniu?
- Jak naprawa czterech PowerPacków wpłynie na dostępność i funkcjonowanie taboru POLREGIO w regionach świętokrzyskim i wielkopolskim?
Zakres zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kompleksowej naprawy głównej czterech zespołów napędowych PowerPack stosowanych w spalinowych zespołach trakcyjnych typu 223M (seria SA139). Urządzenia te stanowią kluczowy element napędowy pojazdów, wyposażonych w silniki wysokoprężne MTU 6H1800 R85L.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji przetargowej (SWZ), opublikowanej na platformie zakupowej https://polregio.eb2b.com.pl. Zamówienie obejmuje wykonanie wszystkich niezbędnych czynności remontowych, testów i odbiorów technicznych, które przywrócą PowerPacki do pełnej zdatności eksploatacyjnej.
Pilna procedura i uzasadnienie przyspieszenia
POLREGIO prowadzi postępowanie w trybie przyspieszonym, uzasadniając to pilną potrzebą przywrócenia do eksploatacji pojazdów SA139-022 i SA139-026.
Jak wskazano w ogłoszeniu, konieczność natychmiastowego udzielenia zamówienia wynika z przekroczenia granicznych resursów międzyprzeglądowych określonych dla motogodzin (mth), ujętych w dokumentacji techniczno-ruchowej PowerPacków. Jednocześnie trwają przeglądy okresowe P3 w pojazdach tej serii, co dodatkowo wymaga szybkiego działania.
Przyspieszenie procedury jest też konsekwencją zmian w planie przewozowym w województwie wielkopolskim. Po unieważnieniu postępowania dotyczącego dzierżawy czterech pojazdów spalinowych (nr POT.240.3075.2025) z powodu braku ofert, spółka musi zapewnić dostępność sprawnych jednostek SA139, aby od grudnia 2025 roku wdrożyć nowy rozkład jazdy pociągów.
Warunki udziału i kryteria oceny
Postępowanie jest otwarte i mogą w nim wziąć udział wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) oraz dyrektywy 2014/25/UE.
Wykonawcy muszą wykazać się doświadczeniem technicznym, potwierdzonym wykonaniem w ciągu ostatnich trzech lat co najmniej trzech usług polegających na naprawie głównej PowerPacków w pojazdach kolejowych, każdej o wartości minimum 400 000 zł netto.
Jedynym kryterium wyboru ofert jest cena (100%), a zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 75 000 zł. Oferty można składać do 24 października 2025 r. do godz. 12:00, natomiast ich otwarcie nastąpi tego samego dnia o godz. 12:30. Termin związania ofertą upływa 21 stycznia 2026 roku.
Szacowany okres realizacji zamówienia wynosi cztery miesiące, a miejscem jego wykonania jest obszar województwa świętokrzyskiego.
Znaczenie napraw dla eksploatacji taboru
Przywrócenie do sprawności technicznej pojazdów SA139 ma kluczowe znaczenie dla utrzymania płynności ruchu na trasach obsługiwanych trakcją spalinową.
Pojazdy te są wykorzystywane m.in. na liniach o ograniczonej dostępności sieci trakcyjnej, dlatego sprawność ich układów napędowych stanowi warunek utrzymania zaplanowanych połączeń.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze